Als je als bedrijf al eens bezoek hebt gekregen omdat er via RS illegale soft vanop je netwerk werd verspreid of en masse afgehaald, leer je snel dergelijke sites te blokkeren.Vreemd ik heb nog nooit gehoord dat de RS servers geblokkeerd werden.
Ik vervang ze ook zelf in mijn huurpanden, al is het alleen maar om zeker te zijn van de kwaliteit, de correcte weerstand en de leeftijd van de beestjes. Het bljft echter een feit dat deze weerstanden verslijten door het gebruik en als je de letterlijke tekst van de wet volgt valt dat onder de kosten voor de huurder.Ik heb persoonlijk nog nooit gehoord dat een smeltzekering kan slijten (is tenslotte maar een stukje weerstandsdraad), een automatische zekering wel, maar soit.
Het plaatsen van automatische zekeringen is een verbetering aan de bestaande installatie en kan niet gezien worden als "onderhoud".
Om discussies te vermijden: haal er nu de oude zekeringen uit en vervang ze door automatische.
Bij vertrek uit de woning doe je hetzelfde, maar omgekeerd.
Ik vervang ze ook zelf in mijn huurpanden, al is het alleen maar om zeker te zijn van de kwaliteit, de correcte weerstand en de leeftijd van de beestjes. Het bljft echter een feit dat deze weerstanden verslijten door het gebruik en als je de letterlijke tekst van de wet volgt valt dat onder de kosten voor de huurder.Ik heb persoonlijk nog nooit gehoord dat een smeltzekering kan slijten (is tenslotte maar een stukje weerstandsdraad), een automatische zekering wel, maar soit.
Het plaatsen van automatische zekeringen is een verbetering aan de bestaande installatie en kan niet gezien worden als "onderhoud".
Om discussies te vermijden: haal er nu de oude zekeringen uit en vervang ze door automatische.
Bij vertrek uit de woning doe je hetzelfde, maar omgekeerd.
Als de stoppenkast zelf vervangen dient te worden omdat het een oud systeem is, dan is het natuurlijk een ander verhaal en vallen de kosten toe aan de verhuurder.
Oude zekeringen terugsteken met een koper draadje rond is niet iets wat ik zou doen. Risico's zijn te groot.Men vervangt wel een appel door een peer
Een PC is een PC en een auto is een auto of toch niet
Wat ik heb begrepen is dat men een smeltveiligheid waarin een zilver draadje zit vervangt door een automatische zekering
Men moet dan in nogwal wat gevallen ook de koperen bevestigingsstukken vervangen.
Gezien dit een wijziging van de electrokast is zou ik zeggen voor de eigenaar want ik doe aan verbeteringswerken
PS nog oude zekeringen -- deze NOOIT - terug in gebruik nemen met een koper of ander draadje in de plaats. Kijk er uw brandpolis maar eens op na
Bij brand gaan de expert daar dadelijk zien - sporen van draadjes --- gevolgen zijn voor u.
Hoe oud is dat huis -- keuring instalatie??