Als huurder niet weg wil

Franciscus
Berichten: 38607

Re: Als huurder niet weg wil

#16 , 14 okt 2022 11:09

U kan al een GDW een inventaris laten maken van de goederen IN de woning ..dit wegens niet betalen huur.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
rogerilli
Topic Starter
Berichten: 109

#17 , 14 okt 2022 19:24

U kan al een GDW een inventaris laten maken van de goederen IN de woning ..dit wegens niet betalen huur.
de huurder heeft enkel een woning in het buitenland, kan dit geclaimed worden?

Franciscus
Berichten: 38607

#18 , 14 okt 2022 23:11

Nee voor deze procedure geldt dit enkel voor het door u verhuurde pand ls huisbaas omdat u daar voorrang hebt op de waarde van de meubels en inboedel.

Beslag op een ander eigendom is een totaal ander verhaal.

Reclame

rogerilli
Topic Starter
Berichten: 109

#19 , 15 okt 2022 12:13

Nee voor deze procedure geldt dit enkel voor het door u verhuurde pand ls huisbaas omdat u daar voorrang hebt op de waarde van de meubels en inboedel.

Beslag op een ander eigendom is een totaal ander verhaal.
de inboedel is 20 euro waard ofzo.. ik snap niet dat de verhuurder niet beter beschermd is, dit is toch schaamtelijk..

bosprocureur
Berichten: 6858

#20 , 15 okt 2022 13:18

Nee voor deze procedure geldt dit enkel voor het door u verhuurde pand ls huisbaas omdat u daar voorrang hebt op de waarde van de meubels en inboedel.

Beslag op een ander eigendom is een totaal ander verhaal.
U bedoelt een pandbeslag ?

Natuurlijk even narekenen of het sop de kool waard is. Een gewone inboedel, zonder niet voor beslag vatbare goederen, brengt echt niet zoveel op, rekening houdend met eventuele verkoopkosten, transport....

Als drukkingsmiddel kan het wel wat indruk maken, een deurwaarder die zomaar binnen komt en alles noteert... , behalve als de huurder een habitué is van dergelijke situaties :)

https://www.elfri.be/artikel/pandbeslag

rogerilli
Topic Starter
Berichten: 109

#21 , 15 okt 2022 16:05

Nee voor deze procedure geldt dit enkel voor het door u verhuurde pand ls huisbaas omdat u daar voorrang hebt op de waarde van de meubels en inboedel.

Beslag op een ander eigendom is een totaal ander verhaal.
U bedoelt een pandbeslag ?

Natuurlijk even narekenen of het sop de kool waard is. Een gewone inboedel, zonder niet voor beslag vatbare goederen, brengt echt niet zoveel op, rekening houdend met eventuele verkoopkosten, transport....

Als drukkingsmiddel kan het wel wat indruk maken, een deurwaarder die zomaar binnen komt en alles noteert... , behalve als de huurder een habitué is van dergelijke situaties :)

https://www.elfri.be/artikel/pandbeslag
dus ik blijf op dezelfde wijze mijn eigen huurwoning bezetten tot de slechte huurder uit mijn eigendom gezet is en alles terugbetaald is..

Franciscus
Berichten: 38607

#22 , 15 okt 2022 22:48

En dan krijgt u de rekening via de rechtbank van uw eigenaar en van de nieuwe huurder van uw huurhuis.
Wat u kan doen is aan uw huiseigenaar en nieuwe huurder vragen of u langer mag blijven en die vraag ook stellen via geding aan de vrederechter.
Hangt af van verschillende factoren die hier zullen meespelen.

Net zoals u best direct alle procedures (voorbereidingen) doet voor uw huis om erin te gaan wonen.
O;a. dat bewarend beslag mocht dat iets waard zijn. De huurder heeft wel een verplichting om een gehuurd pand naar vermogen te bemeubelen...
Wat beslag op een pand in het buitenland betreft hangt af van buitenlans ( in EU of erbuiten) en de daar geldende wetgeving ...dus daarvoor best een advocaat raadplegen.

JohnD
Berichten: 3580

#23 , 16 okt 2022 17:47

In België beschermt de wet de huurder, niet echt de verhuurder ...
Dat word beweerd en dan meestal door verhuurders. Feit is wel dat alles afhangt van de gezinstoestand van de huurder. Een mannelijke alleenstaande/ongetrouwde huurder bvb staat binnen de kortste keren op straat. Het kan ook dat u als huurder een gezin hebt met een aantal kinderen en tot een kwetsbare groep behoort kan het duren eer u als verhuurder uw huurder buiten krijgt.
ik heb evenveel kinderen en minder wedde
Ik begrijp niet goed wat u daarmee in feite bedoelt, maar hou er vooral rekening mee dat een (onzichtbare) moderator mijn post omgetoverd heeft tot iets dat geen steek houd.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

JurecaBE
Berichten: 336
Juridisch actief: Nee

#24 , 16 okt 2022 21:00

Welke post is veranderd???
JurecaBE moderator

JohnD
Berichten: 3580

#25 , 17 okt 2022 05:45

Welke post is veranderd???
Mijn post #13 waarop rogerilli in #15 geantwoord heeft. Degene die deze post gewijzigd heeft zal zijn reden wel gehad hebben. De wijziging is niet alleen een enkel woord maar de zinsvorm werd ook foutief gewijzigd.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

rogerilli
Topic Starter
Berichten: 109

#26 , 17 okt 2022 13:35

En dan krijgt u de rekening via de rechtbank van uw eigenaar en van de nieuwe huurder van uw huurhuis.
Wat u kan doen is aan uw huiseigenaar en nieuwe huurder vragen of u langer mag blijven en die vraag ook stellen via geding aan de vrederechter.
Hangt af van verschillende factoren die hier zullen meespelen.

Net zoals u best direct alle procedures (voorbereidingen) doet voor uw huis om erin te gaan wonen.
O;a. dat bewarend beslag mocht dat iets waard zijn. De huurder heeft wel een verplichting om een gehuurd pand naar vermogen te bemeubelen...
Wat beslag op een pand in het buitenland betreft hangt af van buitenlans ( in EU of erbuiten) en de daar geldende wetgeving ...dus daarvoor best een advocaat raadplegen.
Welke rekening? Ik betaal altijd elke huur. In geval van overmacht op de dag zelf kan ik onmogelijk inboedel verhuizen naar de straat.
Bewarend beslag is niets waard. Is loonbeslag een optie?

Terug naar “Huren”