hallo,
ik huur momenteel een studio als student (als kot in feite) in een vrij groot studiocomplex. onlangs ontving ik een brief waarin de concierge meldt dat hij op 2 data (met een week verschil?) een inspectiebezoek komt uitvoeren.
in de huurovereenkomst staat er wel dat de verhuurder maandelijks het recht heeft om een inspectiebezoek te houden en bij slecht onderhoud de studio te laten onderhouden op kosten van de huurder.
in feite is alles in de studio hier in orde en heb ik alles goed onderhouden, maar ik krijg een beetje schrik omdat ik van andere ex huurders gehoord heb dat het er soms nogal lastig en streng kan aan toegaan.
vandaar dat ik mij afvroeg: wat kan en mag er in zo een inspectiebezoek ? er staat hier redelijk wat gerief op de studio en alle kasten zitten vrij vol, dus het is in de huidige toestand moeilijk om echt alles te controleren (wat volgens mij ook logisch is ?). moet ik de verhuurder sowieso alles laten zien , of mag ik bepaalde dingen weigeren ?
ik heb hier al wat rondgesnuffeld op het forum, maar de meeste informatie die ik vind gaat over het huren van huizen of appartementen, en niet over studentenkoten.
alvast bedankt,
mvg,
digits