huurcontract kind

481974
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

huurcontract kind

#1 , 07 okt 2022 09:37

Kan ik met een volwassen kind een huurcontract opmaken voor het huren van een appartement? Het appartement is in volle eigendom van mijzelf.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboohh
Berichten: 50

#2 , 07 okt 2022 11:26

Ofwel ben je volwassen ofwel ben je kind. Van een volwassen kind heb ik nog niet gehoord.
Met volwassenen kan je een contract opmaken, met een kind niet

Thomas_A
Berichten: 2321
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 okt 2022 12:57

Ofwel ben je volwassen ofwel ben je kind.

Elke volwassene is nochtans iemand zijn kind… Dat stopt niet als je 18 wordt.

TS bedoelt vermoedelijk verhuren aan zijn eigen (volwassen) kind. Ja, dat kan. Je kan perfect een contractuele overeenkomst met een familielid afsluiten.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 07 okt 2022 17:20

Ofwel ben je volwassen ofwel ben je kind. Van een volwassen kind heb ik nog niet gehoord.
Met volwassenen kan je een contract opmaken, met een kind niet
Je verwart met minder- en meerderjarig.
"Heb jij kinderen meneer?
Neen ik heb drie volwassenen." :shock:
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

LennieK
Berichten: 1863
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 okt 2022 11:41

je kan perfect een huurcontract opstellen tussen ouder en kind. Opgelet, dan zit je ook vast aan alle verhuurders en huurders rechten en plichten zoals opgenomen in het huurdecreet! Dat is niet altijd de beste keuze als het gaat om familie. Bespreek dit best eens met de notaris, die kan bijvoorbeeld ondersteunen om een bezettingscontract op te maken, in plaats van een huurcontract

Terug naar “Huren”