extra sleutel voor studentenkot wordt niet terugbetaald bij indienen.

Hennebel
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

extra sleutel voor studentenkot wordt niet terugbetaald bij indienen.

#1 , 06 okt 2022 14:11

In september 2022 dienden wij bij Upkot de 2 sleutels in. Het jaar ervoor hebben we een extra sleutel bij gevraagd en hiervoor 60 euro betaald . Er werd ons duidelijk gemaakt in 2021 dat we deze geldwaarde uiteraard terug krijgen wanneer de sleutel terug ingediend wordt. Nu zit ik een eindeloze discussie , omdat men deze 60 euro niet wil terug betalen. Nochtans werd deze sleutel in dezelfde staat , zonder enige beschadiging teruggegeven. Als antwoord krijg ik nu dat zij ook kosten hebben gehad (bijmaken sleutel 60euro??, wel heel erg duur). Aangezien men niet wil betalen , dienen ze dan in principe maar de sleutel terug te geven? Dan blijf ik in principe eigenaar van 'de sleutel', want deze werd aangekocht, ook al ben ik daarmee niets.
Er werd gecommuniceerd per mail dat er in de 'Algemene Voorwaarden' het volgende staat: : “Mits betaling van 25 EUR (inclusief btw) voor de badge / 60 EUR (inclusief btw) voor de sleutel via www.upkot.be/webshop, wordt een nieuw exemplaar bezorgd. Ook extra exemplaren kunnen aan deze tarieven worden verkregen. Extra aangekochte exemplaren worden op het einde van de Huurovereenkomst niet terugbetaald.”
Bij nazicht in de algemene voorwaarden staat dat laatste er natuurlijk niet in....
zie:
https://www.arteveldehogeschool.be/site ... _18-19.pdf

Zij blijven bij hun standpunt, dat een bijkomende aangevraagde sleutel niet vergoed wordt bij het indienen ervan. Teruggegeven goederen in dezelfde staat dienen toch met hetzelfde bedrag vergoed worden?

Akkoord dat men kosten heeft gemaakt, om de 'sleutel bij te maken' (in werkelijkheid was deze sleutel er waarschijnlijk al, van de vorige huurders), aangezien we de sleutel hebben teruggegeven in dezelfde staat, kan men hem opnieuw gebruiken voor de volgende huurder, en vraagt dan opnieuw 60 euro??? Een win win situatie voor bedrijf UPKOT,, waarbij wij als huurders ,nogmaals, de melkkoe zijn, dit systeem rammelt aan alle kanten.
De sleutel werd teruggegeven in zelfde staat, zonder beschadiging. In het akkoord staat dat er 60 euro wordt aangerekend bij verlies, beschadiging, dit is hier niet het geval, dus dringt terugbetaling zich op, doch men blijft weigeren...
Wie weet hoe hier uit deze discussie kom? OOk al is het 'maar' 60 euro, Ik wil hier een duidelijk beeld scheppen, hoe het geld uit onze zakken wordt gehaald terwijl je het niet terug krijgt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bambipower
Berichten: 1034

#2 , 06 okt 2022 14:36

En waarom liet je zelf de sleutel niet bijmaken? 60 euro te duur.... maar het zelf regelen, is te moeilijk?

En wat als volgende huurder geen reservesleutel nodig heeft. Je kan er zo 100 laten bijmaken, en daarna van alle 100 uw geld terugwillen.

Ook verhuurders zijn geen melkkoe

CityBird
Berichten: 949

#3 , 06 okt 2022 14:36

Het enige wat hier relevant is zijn de contractuele voorwaarden en gezien die stipuleren dat je dat bedrag verschuldigd bent voor die extra sleutel ben je daaraan gebonden. Je kan dat ‘geldklopperij’ noemen maar dat verandert op zich niets aan de contractuele voorwaarden.

Stel je voor dat je morgen een arbeidsovereenkomst tekent voor een bepaald salaris en jouw werkgever zou na een week vinden dat jouw prestaties veel minder waard zijn. Zou jij het dan ook normaal vinden dat de werkgever de overeenkomst niet naleeft en jouw salaris met 30% vermindert?

Reclame

Franciscus
Berichten: 39720
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 okt 2022 18:27

Er staat ook nergens in de Alg. Voorwaarden dat u de derde sleutel moet teruggeven en evenmin dat u daar geld voor zou terugkrijgen.

Terug naar “Huren”