einde verhuur tuin

Narre
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

einde verhuur tuin

#1 , 06 okt 2022 10:38

Dag,
ik verhuur sedert een paar jaar een tuin met bergingen en fruitbomen. De huurder stopt in mei met de betalingen en is nergens meer te bereiken. Ik heb in september en begin oktober 2 aangetekende brieven gestuurd en dezelfde brieven gewoon verstuurd. De eerste aangetekende brief is teruggekeerd. In de eerste brief vroeg ik de huurder om kontakt op te nemen en ik gaf aan dat na een maand ik veronderstel dat de huur stopgezet wordt. in de 2de brief zeg ik dat de huurder mij een bedrag schuldig is en ik vraag hem om dringend zijn eigendommen weg te halen (grasmachine en andere apparaten en zelf een TV in de berging).
kan ik nu die tuin aan iemand anders verhuren?
wat doe ik met zijn eigendommen? een paar maanden elders stockeren?
wanneer kan ik mij ontdoen van die eigendommen en zo nog iets recupereren van het schuldig bedrag?
groeten

Narre

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 06 okt 2022 11:13

eerst vaststellingen laten doen door deurwaarder en dan contract laten ontbinden via vrederechter.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 06 okt 2022 19:24

Contract schriftelijk? En per maand opzegbaar of per trimester per semester of per jaar?

Reclame

Narre
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 okt 2022 19:49

een schriftelijk kontrakt. looptijd van onbeperkte duur. opzegbaar 2 maanden op voorhand schriftelijk of per e-mail.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 08 okt 2022 11:02

Staat adres huurder in contract.
In principe kan u met het getekend contract op gemeente huidig adres opvragen..gezien dit een burgerrechtelijke procedure is.
Of wordt dat tegenwoordig ook al geweigerd gezien GDPR????

Terug naar “Huren”