Huurwaarborg

PADEL
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huurwaarborg

#1 , 03 okt 2022 11:40

In 1987 heeft mijn papa een huurwaarborg van 20000 Belgische frank. Nu 35jaar later moet hij gaan verhuizen door verkoop en vind de eigenaar geen huurcontract meer(mijn papa wel)hoeveel waarborg zou mijn papa moeten terugkrijgen? de waarborg staat op een postchequerekening

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CityBird

#2 , 03 okt 2022 11:50

Dat zie je toch op de rekeninguitreksels die jouw pa krijgt.

Of heeft jouw pa volgens de verhuurder schade veroorzaakt of huurachterstallen?

justice speaker
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 okt 2022 09:03

Verkoop van een verhuurde woning of appartement is geen reden voor de eigenaar om de huur van zijn huurder op te zeggen. De nieuwe eigenaar neemt integraal het huurcontract over. Dat de eigenaar geen huurcontract meer vind is zijn probleem De gestorte waarborg plus de intresten zijn allen voor de huurder.
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

Reclame

KJ86

#4 , 04 okt 2022 11:30

De gestorte waarborg plus de intresten zijn allen voor de huurder.
Dat zou van toepassing kunnen zijn als de verhuurder geen plaatsbeschrijving zou vinden en/of op geen enkele andere manier zou kunnen aantonen dat de huurder schade heeft aangebracht. Voorbeeld: een factuur van nieuw geplaatste items tijdens de huur, een mail waarin de huurder aangeeft de schade te hebben aangericht, een getekende uitgaande plaatsbeschrijving waarin de huurder schade erkent... enz

Het verlies van contract betekent niet dat de waarborg integraal moet teruggestort worden.

Terug naar “Huren”