Beste,
enkele maanden geleden hebben wij een studio aan zee geboekt voor de periode van 16/9/2022 tot 25/9/2022.
Er is GEEN contract opgemaakt door de verhuurder alsook niets getekend.
toen we telefonisch contact destijds hadden met de verhuurder vroeg hij ons onze gegevens op mail te zetten en door te mailen naar hem.
Wij hebben onze gegevens door gemaild en een voorschot (waarborg) van 100 euro overgeschreven toen, dit heb ik vermeld in een mail en de vraag gesteld of we bij aankomst ter plaatse cash zouden betalen?
Wij hebben toen het antwoord gekregen om het te storten waarop ik hem via mail vroeg of het goed was dat we dan begin September het huur bedrag mochten overschrijven?
De verhuurder argumenteerde daarop "zo werkt het niet, als je een vliegticket boekt moet je ook het volledige bedrag meteen betalen".
Begin vorige week is de moeder van mijn vriendin met spoed opgenomen in het ziekenhuis waar ze na twee dagen al is overgebracht naar intensieve zorg.
Daarop hebben wij meteen de verhuurder verwittigd en proberen uit te leggen wat er aan de hand was, mijn vriendin heeft ondertussen ook een bewijs van opname door gemaild naar de verhuurder.
De verhuurder is dus een zeer moeilijk man gebleken en voor geen enkele reden vatbaar!!!
wij hebben al verschillende keren gebeld/gemaild met hem maar hij houdt ons dus aan het spreekwoordelijke lijntje.
Wij hebben tevens naar hem toe zelf voorgesteld de waarborg tbv 100 euro te laten vallen en het huurbedrag tbv 375 euro terug te krijgen?
Aanstaande vrijdag betrekken wij normaal gezien het huurpand aan de kust, maar tot op heden laat de verhuurder niets weten en negeert ons zelfs compleet.
De vraag is dus wat kunnen wij doen?
Kunnen wij aanspraak maken op ons betaalde huurgeld?
Wij hebben alle mail verkeer en betalingsbewijs voorhanden indien nodig.
Met vriendelijke groeten.
Dirk Mertens