Dag iedereen, ik zal proberen zo goed mogelijk mijn vraag te formuleren.
Ik huur(de) reeds geruime tijd een garagebox, deze staat met verschillende boxen naast elkaar.
Door een storm in februari is het dak ernstig beschadigd geraakt van verschillende boxen waaronder ook de mijne, het regende er erg binnenin daar er verschillende (asbest) golfplaten zijn kapot gegaan en afgevlogen door de wind.
Ik heb dit aan de huurbaas (via whatsapp) doorgegeven en foto's gemaakt en ook doorgegeven.
Hij ging dit nakijken, maar een week erna hingen er borden op de boxen (maar 1 dag opgehangen) dat de boxen te koop stonden.
Sindsdien zijn de boxen niet hersteld, hebben we niets meer van de huurbaas gehoord en hebben alle huurders hun box leeggehaald (ik ook) en geen betalingen meer gedaan. Opzeggen, zo kregen we te horen, was niet nodig want de boxen waren niet meer van de huurbaas (zo vertelde een persoon die navraag had gedaan bij een advocaat toch).
Nu na vele maanden krijg ik een brief in de bus dat de nieuwe huurbaas (een firma) eist dat ik de huur aan hun betaal. En deze vallen uit de lucht toen ik de mededeling deed dat de boxen kapot zijn..
Ik heb geen document van de nieuwe huurbaas dus ik heb ook niet getekend dat ik van deze nieuwe huurbaas huur of wil huren.
Mijn vraag is dus: ben ik verplicht huur te betalen aan een nieuwe huurbaas na zoveel maanden niets gehoord te hebben en nooit een protestbrief of reactie te krijgen van de vorige huurbaas ivm niet betalen van de box?
Dank voor jullie antwoord !