Nieuwe gemeente wet 135

louiza
Topic Starter
Berichten: 186

Re: Nieuwe gemeente wet 135

#16 , 13 aug 2022 12:19

Mevrouw mag ik er u op wijzen dat u deels zelf schuld heeft aan de situatie waarin u verkeert. U bewoont een woning die onbewoonbaar werd verklaard en dus als zodanig niet meer mag verhuurd worden totdat de reden van ongeschiktheid is opgeheven. Als ik al uw commentaren en aanvallen lees, ben ik geneigd om te denken dat u helemaal niet wil meewerken aan een oplossing. U maakt me niet wijs dat de sociale dienst u met een kluitje in het riet zou sturen. Ik heb de indruk dat u gewoonweg niet wil vertrekken uit deze woning en als zodanig dan ook schuldig bent aan deze situatie. Zoals ik reeds in vorige topics heb gesuggereerd, zoek hulp en niet alleen op het vlak van huisvesting. U heeft de nodige suggesties gekregen. Ik meen dan ook dat best een slotje wordt gezet. U kan dan altijd nog een topic openen als u een oplossing heeft gevonden.
Laatst gewijzigd door louiza op 13 aug 2022 12:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Life is a journey enjoy the ride.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
louiza
Topic Starter
Berichten: 186

#17 , 13 aug 2022 12:20

weeral een nieuw topic ??
Zoals ik al zei: TS moet toch eerst eens duidelijk stellen wat er allemaal aan de hand is, welke akties ze zelf al heeft ondernomen en wat daarvan de resultaten waren.
Niet nodig maar bedankt
Laatst gewijzigd door louiza op 13 aug 2022 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is a journey enjoy the ride.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#18 , 13 aug 2022 12:30

Waarom stap je dan niet naar de rechtbank?

Reclame

louiza
Topic Starter
Berichten: 186

#19 , 13 aug 2022 12:41

Waarom stap je dan niet naar de rechtbank?
Goeie vraag, welke rechtbank moet ik gaan?
Life is a journey enjoy the ride.

lukasi
Berichten: 1138

#20 , 13 aug 2022 13:23

weeral een nieuw topic ??
Zoals ik al zei: TS moet toch eerst eens duidelijk stellen wat er allemaal aan de hand is, welke akties ze zelf al heeft ondernomen en wat daarvan de resultaten waren.
Niet nodig maar bedankt
Dit antwoord is de nagel op de kop.
Topicstarter vind het niet nodig om ons, lezers voldoende en correcte informatie te geven, wat ze allemaal heeft ondernomen en het resultaat daarvan, laat staan dat ze doorgeeft of enige van onze adviezen ter harte is genomen.
Zolang er geen besef is dat er alleen maar kan geholpen worden als er informatie en een dialoog is, zal er geen enkel resultaat zijn.

louiza
Topic Starter
Berichten: 186

#21 , 13 aug 2022 14:01

weeral een nieuw topic ??
Zoals ik al zei: TS moet toch eerst eens duidelijk stellen wat er allemaal aan de hand is, welke akties ze zelf al heeft ondernomen en wat daarvan de resultaten waren.
Niet nodig maar bedankt
Dit antwoord is de nagel op de kop.
Topicstarter vind het niet nodig om ons, lezers voldoende en correcte informatie te geven, wat ze allemaal heeft ondernomen en het resultaat daarvan, laat staan dat ze doorgeeft of enige van onze adviezen ter harte is genomen.
Zolang er geen besef is dat er alleen maar kan geholpen worden als er informatie en een dialoog is, zal er geen enkel resultaat zijn.
Probeer ontopic aub.

Vroeg waar ik een officiële klacht kan indienen tegen de stad Antwerpen dienst Woonskwaliteit.
Life is a journey enjoy the ride.

bambipower
Berichten: 1034

#22 , 13 aug 2022 14:48

Gewoon ’ombudsdienst stad antwerpen’ eens googlen

freelance
Berichten: 2615

#23 , 13 aug 2022 15:01

Waarom stap je dan niet naar de rechtbank?
Goeie vraag, welke rechtbank moet ik gaan?
Vrederechter is bevoegd voor huurgeschillen ( en in eerste instantie zelfs gratis / verzoeningsprocedure/later eventueel een gerechtelijke procedure als verzoening niets oplevert , of wanneer een van beide partijen niet akkoord gaat met de uitspraak/advies van de rechter )
Indien uw woning ongeschikt verklaard is / mensonwaardig of wat dan ook in die aard en gradatie ; dan kunt u een verzoeningspoging / procedure opstarten bij vrederechter tegen de verhuurder , met de bedoeling het huurcontract te laten verbreken .
Bedoeling is dan wel dat u gaat verhuizen . ( ook daarin kan de vrederechter zijn/haar zeg hebben , aangezien er wettelijke sancties bestaan tegen een "onwillige " verhuurder die in het ongelijk gesteld wordt ) .

Klacht indienen tegen Stad Antwerpen is in eerste instantie tijdverlies . Daar kunt u alleen uw tanden op stuk bijten ( of héél veel geld aan besteden ) ; en het helpt u nog steeds niet aan een betere woongelegenheid .
Een huurwoning is een zaak tussen huurder en verhuurder . Iets wat perfect kan geregeld worden bij de vrederechter .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#24 , 13 aug 2022 16:26

Het lijkt me tijd om alle topics van mevrouw af te sluiten. De nodige adviezen werden geheven, maar mevrouw blijft stokstijf vasthouden aan haar eigen gelijk. Verdere antwoorden zijn m.i. dan ook paarlen voor de zwijnen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

louiza
Topic Starter
Berichten: 186

#25 , 13 aug 2022 17:19

Bedankt voor de reacties.
Life is a journey enjoy the ride.

justice speaker
Berichten: 217
Juridisch actief: Nee

#26 , 13 aug 2022 20:38

Ik denk niet dat bij een verzoeningspoging het gaat lukken om het huurcontract te laten ontbinden.
Ontbinding van een huurcontract kan enkel bij een gerechtelijke procedure bij de vrederechter.
Voor topic schrijver zou ik zeggen, wapen u met bewijs en vooral vertrouw niet te veel op wat de huur wetgeving en diverse gemeente regels voorschrijven.
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#27 , 14 aug 2022 11:48

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

freelance
Berichten: 2615

#28 , 14 aug 2022 16:51

Ik zou NIET adviseren om dit te sluiten ;
tenzij deze ( https://juridischforum.be/viewtopic.php ... 8&start=15 ) terug geopend wordt . ( als meest relevante topic in dit verhaal m.i. )

TS is niet de uil die niet zien wil , maar een persoon die onvoldoende op de hoogte is van Belgische ( Vlaamse ) gebruiken en wetgeving .
Hoogstwaarschijnlijk wegens niet " origineel " Belg of Vlaming te zijn . ( vandaar ook het moeilijke en warrige " taalgebruik .

Ik wed er op dat , door het " vreemd " zijn , en de cognitieve barrieres , officiele instanties de pijp al lang aan Maarten gegeven hebben .
En officiele instanties verbergen zich maar al te vlug achter hun desktop , overvol met regeltjes die ze te pas en te onpas kunnen bovenhalen .
Komt daar nog bij , een huisbaas die het NOOIT heeft zien zitten om met deze huurder opgescheept te zitten . Maar er ondertussen wel mee zit ( contract aangegaan en huur te ontvangen ) .

Er zijn overduidelijk fouten begaan , zowel door TS als door anderen .
( maar TS is WEL aan het bijleren , en houdt niet vast aan haar eigen gelijk m.i . )
Kwestie is van de bomen door het bos te herkennen ( door ons ) ; en een valabel plan/ advies uit te werken.
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

louiza
Topic Starter
Berichten: 186

#29 , 14 aug 2022 17:49

Hallo

Waarom wilt u dat mijn topic zo snel verwijdert word?
U heeft me waarschijnlijk verkeerd begrepen wat ik begrijp, maar u kunt toch ook begrijpen dat ik niet alles hier kan vertellen, wellicht mensen mee lezen met verkeerde intenties.

Overigens ga ik ervan uit dan u humanist bent aangezien u 24/7 op een juridische forum zit, in de zin van dat u het beste wilt voor je medemens en gelijke kansen voor iedereen?
Life is a journey enjoy the ride.

louiza
Topic Starter
Berichten: 186

#30 , 14 aug 2022 19:19

Ik zou NIET adviseren om dit te sluiten ;
tenzij deze ( https://juridischforum.be/viewtopic.php ... 8&start=15 ) terug geopend wordt . ( als meest relevante topic in dit verhaal m.i. )

TS is niet de uil die niet zien wil , maar een persoon die onvoldoende op de hoogte is van Belgische ( Vlaamse ) gebruiken en wetgeving .
Hoogstwaarschijnlijk wegens niet " origineel " Belg of Vlaming te zijn . ( vandaar ook het moeilijke en warrige " taalgebruik .

Ik wed er op dat , door het " vreemd " zijn , en de cognitieve barrieres , officiele instanties de pijp al lang aan Maarten gegeven hebben .
En officiele instanties verbergen zich maar al te vlug achter hun desktop , overvol met regeltjes die ze te pas en te onpas kunnen bovenhalen .
Komt daar nog bij , een huisbaas die het NOOIT heeft zien zitten om met deze huurder opgescheept te zitten . Maar er ondertussen wel mee zit ( contract aangegaan en huur te ontvangen ) .

Er zijn overduidelijk fouten begaan , zowel door TS als door anderen .
( maar TS is WEL aan het bijleren , en houdt niet vast aan haar eigen gelijk m.i . )
Kwestie is van de bomen door het bos te herkennen ( door ons ) ; en een valabel plan/ advies uit te werken.
Hallo

Ben een mens verre van perfect, misschien niet goed in geschrift maar ik leer snel. Belgische wetgeving is veel maar inderdaad niet zo op de hoogte, omdat je ook nog eens bevoegde diensten hebt die hun regelement hebben.

Verder huurhuis baas wilt enkel innen en zo werkt dat niet.(huisjesmelker)
Hij maakt misbruik van kwetsbare situaties en verhuurt mij een pand wat ongeschikt en onbewoonbaar is.

Ben een nette huurder geweest.
Heb bijna 4000 uitgegeven aan de APPARTEMENT toen ik er pas kwam wonen, door alles helemaal te verfen en zelfs de gemeenschappelijke gedeeltes, tapijt gelegd bij de trappen voor de kinderen vooral.Douche opnieuw spuiten, al die dingen.
Dweilen de gemeenschappelijke ruimtes 2 keer in de week, noem maar op.

Dienst woonskwaliteit is altijd op de hoogte geweest van situatie, die willen niet komen vaststelling doen van de huidige situatie zonder enkel geldig reden.
Zij willen me geen opvang geven daarom, maar zij belemmeren zo ook dat ik niet zelf met de vaststellingen in een technisch verslag beroep kan doen voor opvang bij sociale huurvestingen.
Life is a journey enjoy the ride.

Terug naar “Huren”