Plaatsbeschrijving en onderhoud verwarming en boiler

Katia16
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Plaatsbeschrijving en onderhoud verwarming en boiler

#1 , 07 aug 2022 20:24

Hallo, ik heb vorig jaar een 1 jarig huurcontract getekend de verhuurder stelde dit voor om te zien of ik een goede huurder was en dan te verlengen. heb Whatsappbericht hiervan. De dame had eigenlijk toen al kennis dat ze het gebouw ging verkopen zonder mij dit mee te delen. Dakwerken en ook op mijn huurcontract stond onderhoud uit te voeren in januari 2022,moest pas voor 30/08/22, 6 maanden vroeger, wat haar verkoop intentie bewijst. Nu vroeg ik indien ik iets vroeger zou vinden vond ze ok, ook whatsapp berichten 3 maand ervoor. Toen ik een nieuw appartement gevonden had vroeg ik haar om mij via mail te bevestigen dat ik mag vertrekken. Heeft ze gedaan met als alles betaald is en de onderhoud chauffage gedaan is.
Heb daar 10 maand gewoond en moet door haar vertrekken, is dit wettelijk? dat ik voor 2 jaar zou moeten betalen?

Bij de plaatsbeschrijving was de eigenares zeer agressief en labiel ze wou discussiëren, ik vroeg om eerst de plaatsbeschrijving te doen ik was supermoe en dan pas te discussiëren, ze zei dat ze een expert ging laten komen,dan weer niet dame probeerde vanalles, appartement was super in orde en proper was daar maar 10maand alleen zonder huisdieren.
Ik ben uiteindelijk weggegaan omdat de vrouw labiel was (eerst foto's getrokken van alles) en zei gaf me de sleutel van de voordeur.
Op aanraden heb ik de sleutel meteen aangetekend teruggestuurd en gevraagd mij mee te delen hoe ze de plaatsbeschrijving wou uitvoeren en wanneer.
Ik heb een mail ontvangen paar dagen erna met de plaatsbeschrijving met 2 schade waar ik niet mee akkoord ga, ik vroeg haar mij de foto's te sturen en de facturen ze wou niet eerst bewijs van verwarming wil ze. Wat zijn mijn rechten heb daar 10 maand gewoond waarom moet ik voor 2 jaar betalen terwijl ik wegmoet door haar verkoop? Is dit wettig?
Dient de plaatsbeschrijving niet samen gebeuren? er is roest aan een handdoekradiator vijs/schroef onderaan dus niet zichtbaar, door een reeds aanwezige kapje van email weg die waarschijnlijk bij plaatsing is gebeurd en er ook geen meche zit rond de vijs?
ook een raamklik die niet zou werken? werkte toen ik vetrok.
nu eist ze dat ik asap antwoord en dat ze anders 2 maand huur aanrekent omdat ik geen tegenopzeg/ un renom heb gedaan? Kan dit zomaar? Kan iemand mij helpen hieromtrent. Alvast super bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 08 aug 2022 09:25

Zou je uw verhaal eens niet herdoen als je wat gekalmeerd bent? Nu is het een warboel en totaal onduidelijk.

Katia16
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 aug 2022 12:24

Hallo,

ik heb vorig jaar in september2021 een 1 jarig huurcontract getekend met de verhuurder die dit voorstelde om te zien of ik een goede huurder was en dan te verlengen. heb Whatsappbericht hiervan.

In maart bij het einde van de dakrenovatie bericht ze mij het gebouw te verkopen en moet dus vertrekken einde contract 30 08 22.
Ik was hier niet mee gesteld om te verhuizen omdat de prijzen gestegen waren van huur en de verhuiskosten weer erbij.

De dame had eigenlijk toen al kennis dat ze het gebouw ging verkopen zonder mij dit mee te delen bij tekenen contract, ze zocht gewoon een 1 jaar huurder. Mijn fout om haar vertrouwd te hebben.

Op mijn huurcontract eiste ze om de onderhoud van verwarming uit te voeren in januari 2022 wat ik raar vond, dus 4 maand na intrek?
Toen vroeg ik de laatste fiche van onderhoud verwarming aan de verhuurder, op het document staat dat onderhoud voor 30/08/22 diende te gebeuren? ( haar intentie voor verkoop gebouw bij intrede word hierdoor bevestigd voor mij toch)

Ik heb een appartement gevonden voor intrek eind juni 22, ik vroeg ik haar mij via mail te bevestigen dat ik vroeger mag vertrekken zodat ik geen verassingen krijg erna. Heeft ze gedaan maar bijgezet als alles betaald is (wat zo was) en de onderhoud chauffage gedaan is mocht ik vroeger vertrekken.

***Heb daar maar 10 maand gewoond en moet door haar verkoop vertrekken, is dit wettelijk? dat ik voor 2 jaar zou moeten betalen? kan ze dit zomaar opeisen?


Bij de plaatsbeschrijving wou de verhuurster discussiëren zonder einde, ik vroeg haar om eerst de plaatsbeschrijving te doen ik was supermoe en dan pas te discussiëren, ze zei dat ze een expert ging laten komen, ik heb foto's genomen en ben vertrokken ze heeft me wel alleen de sleutel van de deur binnen gegeven en die van de voordeur heeft ze gehouden.

Op aanraden heb ik de sleutel daarna meteen aangetekend teruggestuurd en gevraagd mij mee te delen hoe ze de plaatsbeschrijving uiteindelijk wou uitvoeren en wanneer.

Ik heb een mail ontvangen van haar paar dagen erna met de plaatsbeschrijving met 2 schade waar ik niet mee akkoord ga, ik vroeg haar mij de foto's te sturen en de facturen ze wou niet. Ze eist eerst een bewijs van onderhoud verwarming.

Nu eist ze als niet betaal ook 2 maand huur omdat ik zogezegd geen tegenopzeg heb gedaan un renom zoals ze zegt

***Mag zij dit zomaar?
***Diende de plaatsbeschrijving niet samen te gebeuren?
***wat zijn mijn rechten hieromtrent als ik of zij naar de vredrechter gaat bij niet akkoord.

Kan iemand mij helpen hieromtrent. Alvast super bedankt!

Reclame

Terug naar “Huren”