Wonen Vlaanderen

freelance
Berichten: 2615

Re: Wet

#16 , 10 aug 2022 13:03

Quote : " Mensen van Woonskwaliteit willen geen hercontrole komen doen omdat zij zeggen dat er een gerechtelijke procedure loopt tussen mij en huur huisbaas. "

Geen idee of dit besproken wordt in een pb , of niet .
Maar waarom zou men een hercontrole komen doen , als er reeds een controle gebeurt is , met zeer negatieve uitslag ( afsluiten gas en electriciteit ) .
Als er een gerechtelijke procedure loopt , kunnen stadsdiensten daar niet in tussenkomen .
Het is trouwens aan de stadsdiensten/ burgemeester om voor noodopvang te zorgen , wanneer een pand onbewoonbaar is verklaard , of gas en electriciteit afgesloten zijn wegens gevaar .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
louiza
Topic Starter
Berichten: 186

#17 , 10 aug 2022 21:45

Quote : " Mensen van Woonskwaliteit willen geen hercontrole komen doen omdat zij zeggen dat er een gerechtelijke procedure loopt tussen mij en huur huisbaas. "

Geen idee of dit besproken wordt in een pb , of niet .
Maar waarom zou men een hercontrole komen doen , als er reeds een controle gebeurt is , met zeer negatieve uitslag ( afsluiten gas en electriciteit ) .
Als er een gerechtelijke procedure loopt , kunnen stadsdiensten daar niet in tussenkomen .
Het is trouwens aan de stadsdiensten/ burgemeester om voor noodopvang te zorgen , wanneer een pand onbewoonbaar is verklaard , of gas en electriciteit afgesloten zijn wegens gevaar .
Goedenavond

Appartement is eerst ongeschikt verklaard, sinds dien woon ik er nog en de ernstige gebreken zoals geen stroom gas en riolering wat in slaapkamer van de kinderen komt bij gekomen is pas daarna er allemaal bij gekomen.
Woonskwaliteit mensen willen niet terug komen voor deze ernstige gebreken.

Waarom mag stadsdienst niet tussen komen de wet? Enig idee wie wel.

Groetjes
Laatst gewijzigd door louiza op 10 aug 2022 22:06, 6 keer totaal gewijzigd.
Life is a journey enjoy the ride.

louiza
Topic Starter
Berichten: 186

#18 , 10 aug 2022 21:50

waarom opent u een nieuw item? en vooral u brengt volledig nieuwe elementen aan?????
vermits uw appartement ongeschikt voor bewoning werd verklaard, mag dit niet meer verhuurd worden.

Ik vraag me af waarom u dit appartement nog blijft bewonen?

Als u van mening bent dat uw appartement wel geschikt is voor bewoning dan dient u dit aan te tonen.

Heeft u de ongeschiktheidsverklaring betwist via de hiervoor geëigende kanalen?

Zoek via OCMW en CAW naar een oplossing voor een andere huisvesting.

Je kan maar geholpen worden als je wil geholpen worden en als je positief wil meewerken aan een oplossing.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
Goedenavond

U vraag
Heeft u de ongeschiktheidsverklaring betwist via de hiervoor geëigende kanalen?

Nee want je hebt toch 30 dagen daarvoor? En de ernstige gebreken zijn pas daarna gekomen.

Bedankt
Life is a journey enjoy the ride.

Reclame

Terug naar “Huren”