Binnentemperatuur huurwoning

wendyvandenborn
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Binnentemperatuur huurwoning

#1 , 03 aug 2022 14:53

Begin april 2020 verhuisde ik naar mijn nieuw, supergezellig 'huur'-appartement.
En al vrij snel mocht ik kennis maken met de 'tropische' temperatuur binnen in huis. De zomermaanden van het eerste contractjaar heb ik gewoon laten passeren maar tegen de volgende zomer zorgde ik dat al de ramen een warmtewerende folie kregen en verduisterende overgordijnen.
Jammer genoeg moest ik vaststellen dat ook dit de warmte niet kon tegenhouden.

Einde januari 2022 nam ik contact op met mijn huisbaas om samen met hem naar een effectieve oplossing te zoeken. Meer nog, ik stelde hem voor dat ik zelfs bereid was om een deel van de kosten voor mijn rekening te nemen. Tot vandaag stuurde ik meerdere mails, tevergeefs. Veel meer dan loze beloftes kreeg ik niet.

Niet geheel onbelangrijk; de huur werd steeds correct betaald.
De temperatuur in huis is al meer dan 30 dagen niet onder de 27 graden geweest.
Depressief word ik er van! Als alleenstaande alle dagen moeten gaan werken om te kunnen (over-)leven en al de vaste kosten te betalen om dan in uw eigen woning continu nat in het zweet te staan. Voor een degelijke nachtrust moet ik op logement gaan. Vers brood is in minder dan 2 dagen volledig beschimmeld en aardappelen en ajuinen liggen gewoon te rotten in de kast.

Sociale activiteiten kunnen budgetair gezien maar af en toe buitenhuis, daar nam ik lang geleden al vrede mee. Dat familie en vrienden niet gezellig op bezoek komen bij mij zorgt ervoor dat ik zelfs heel regelmatig in m'n eentje in de zetel zit te huilen.

Wie weet raad?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboohh
Berichten: 50

#2 , 03 aug 2022 14:56

verhuizen? Wat verwacht u van de verhuurder?
Hij is zeker niet verplicht om te voorzien in airco.

LeenW
Berichten: 12813

#3 , 03 aug 2022 15:04

Kan u zelf geen mobiele airco kopen?

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 03 aug 2022 16:03

verhuizen? Wat verwacht u van de verhuurder?
Hij is zeker niet verplicht om te voorzien in airco.
En ook niet in een buitenzonnewering. Als verhuurder heb ik destijds, samen met de 2 andere mede-eigenaars een buitenzonnewering gezet, en dit al 3 jaar geleden. Ondertussen heb ik appartement verkocht, maar bij de verkoopprijs werd rekening gehouden met de kostprijs ervan. Bij de verkoop zelf heb ik investeringen er bijna vijfvoudig terug uitgekregen. De huurders waren er dol gelukkig mee en gebruiken ze de hele dag. De investering was ongeveer 6.000 € per appartement.
Vraag zelf eens een offerte aan, en leg ze voor aan de verhuurder. Mogelijks hapt hij toe als je een deel zelf betaald. Zal zeker al goedkoper uitvallen dan verhuizen.

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 aug 2022 16:25

Des nachts koelt het buiten toch af naar +- 15 °C of nog lager.
Het volstaat om twee -liefst tegenoverliggende ramen of deuren open te zetten om gedurende een groot deel van de dag de binnentemperatuur te doen dalen. Als je geen insecten binnen wil halen, installeer dan horren. Die zijn niet extreem duur en gaan heel lang mee. Misschie wil de eigenaar die zelfs betalen?!

Terug naar “Huren”