3 halve dagen vanaf 's middags tot 19u 's avonds.
Dat is veel meer dan door rechtbanken toegezegd word bij onenigheid tusssen huurder/verhuurder hierover.
Ik vraag mij of of er een wettelijke bepaling voor bestaat.
De wet zegt enkel dat dit tussen huurder en verhuurder dient overeengekomen te worden. De uren die VDB aanhaalt zijn idd de gebruikelijke normen hierin.
Onze huisbaas heeft nl de gewoonte van gewoon 1 uur voor de bezichtiging even aan te bellen en ons daarvan op de hoogte te stellen. Hij weet zeer goed dat wij beiden in shiften werken en dat hij mij telefonisch moet verwittigen. Daarenboven dreigt hij ermee een deurwaarder langs te sturen als wij niet meewerken. Meewerken wordt natuurlijk moeilijk als ge met 2 niet thuis kunt zijn.
Die is goed zot; een deurwaarder heeft daar niets mee te maken en je hoeft die dus zeker en vast niet binnen te laten zonder bevel van de rechtbank.
Aan het feit dat uw huisbaas met een deurwaarder dreigt voor iets waar een deurwaarder niets in te zoeken of zich mee te moeien heeft, oordeel ik dat hij een bullebak is die er niets van kent.
Hij moet zich gewoon aanpassen aan uw uren, ik neem aan dat jullie met verschillende shifturen werken ? Normaal moet dat op te lossen zijn. Laat hem anders maar nr. de rechtbank stappen. Geef hem geen sleutels van uw woning, dat is mijn raad.
Als je hem trouwens die mondelinge overeenkomst die je met hem hebt gemaakt op papier laat zetten en door jullie beide getekend, en hij stapt daarmee nr. de rechtbank heeft hij geen schijn van kans volgens mij. Je geeft hem maar eens eventjes 21 uur per week de gelegenheid om je woning met klanten te bezoeken !! En die zijn dan nog 3x een volledige namiddag ! Daar waar de regel tussen 6 en 9 uur per week ligt !!