Hallo,
Drie jaar geleden heb ik een huurcontract getekend. Na opzeg en verlaten van het appartement vond gisteren de uittredende plaatsbeschrijving plaats.
De intredende plaatsbeschrijving is slechts 5 maanden na het betrekken van het appartement gebeurt. De huurbaas heeft mij een document gestuurd wat zij had opgemaakt en wat ik verder heb aangevuld. Dit document is nooit door beide partijen ondertekend. Zo naïef als ik was heb ik dit document zo goed als mogelijk aangevuld, maar nu blijkt onvoldoende.
Gisteren tijdens de uitredende plaatsbeschrijving heeft de huurbaas echter zeer veel opmerkingen opgeschreven die reeds aanwezig waren toen ik de woning reeds betrok. Ik heb het document uiteraard niet ondertekend vermits ik er niet mee akkoord ging. Zij gaat nu een kostenraming laten maken en verwacht dat ik dit betaal. Ik verwacht dat zij op deze manier al de huurwaarborg voor haar wil hebben.
Wat zijn mij mogelijkheden indien het bedrag te hoog is en ik dit niet wil betalen? Ik begrijp dat ik dan naar de vrederechter kan gaan om dit aan te vechten? Is het nodig om een advocaat te nemen hiervoor? Wat indien er geen akkoord wordt bereikt bij de vrederechter? Kan de verhuurder dan een gerechtelijke procedure starten?
Mvg,
Toon