Huurder boort gaten in facademuur langs straatzijde

octopus
Topic Starter
Berichten: 235

Huurder boort gaten in facademuur langs straatzijde

#1 , 25 jun 2022 17:37

Is het een huurder toegelaten gaten te boren in een facademuur langs de straatzijde?
Bedoeling is ringen aan te brengen om de fietsen aan te bevestigen met een molsslot
De geboorde gaten in de stenen kunnen later nooit meer onzichtbaar hersteld worden.
(Zelfde stenen zijn niet meer te verkrijgen)
Dit zal een blijvende schade aan het uitzicht geven.

Het HC vermeldt: “er mogen geen gaten in de muren geboord worden tenzij in beperkte mate boor normaal gebruik.”

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 25 jun 2022 18:12

Normaal boor je gaten in de voegen. Da s perfect te herstellen. Stel anders voor dat je zelf de (inoxen) ogen plaatst zodat ze achterblijven voor een volgende huurder. Lijkt mij in beperkte mate voor normaal gebruik.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 25 jun 2022 20:57

gebruik keilbouten of chemische ankers ...en inderdaad best in inox.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 27 jun 2022 10:46

Je boort geen gaten in de voegen ...

Als de huurder ook de gevel huurt, vrees ik dat je jezelf in de voet geschoten hebt met dergelijke bepaling.

Als de huurder gaten geboord heeft in gemeenschappelijke delen (van appartementsblok) kan je 'm normaal wel aanpakken

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 28 jun 2022 11:28

Waarom boor je geen gaten in voegen? Ik doe dat altijd en er is nog geen enkele plug losgekomen omdanks soms stevige belasting. …..

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 28 jun 2022 15:51

Ik boor gaten altijd ook in de voegen, en nog nooit losgekomen. Een herstelling is zo later moeilijke waar te nemen. Met de juiste pluggen 0K voor jaaaaaren.

KJ86
Berichten: 2663

#7 , 29 jun 2022 11:02

Wel eerst info vragen bij de gemeente of stad. Je mag niet overal de stoep impalmen.

Terug naar “Huren”