Schade aan appartement zonder huurwaarborg

KittyMM
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Schade aan appartement zonder huurwaarborg

#1 , 07 jun 2022 12:07

Ik heb een appartement gekocht dat momenteel nog verhuurd wordt via een sociaal verhuurkantoor. Dat contract loopt af op 1 /11/22 en ik wil een plaatsbeschrijving laten opmaken om vast te stellen of het appartement in correcte staat wordt opgeleverd. Bij de start van het huurcontract werd een plaatsbeschrijving opgemaakt. Ondertussen werden door het verhuurkantoor bepaalde renovatiewerken uitgevoerd. Dit neemt niet weg dat het mogelijk is dat er schade is tov wat er in de plaatsbeschrijving staat.
Het verhuurkantoor betaalde geen waarborg aan de vorige eigenaar.
Heb ik van rechtswege middelen om het verhuurkantoor te verplichten eventuele schade op hun kosten te herstellen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 07 jun 2022 12:15

Vanzelfsprekend kunt u het sociaal verhuurkantoor aansprakelijk stellen voor de huurschade zoals die zou blijken uit de vergelijking van de twee plaatsbeschrijvingen.
Indien sociaal verhuurkantoor dwars gaat liggen moet u dagvaarden (vredegerecht).
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

freelance
Berichten: 2615

#3 , 07 jun 2022 14:02

Beide plaatsbeschrijvingen zullen uitsluitsel geven .
Maar ook een staat ( verslag ) van de renovatiewerken . ( als tussentijdse plaatsbeschrijving niet ongewoon ) . Als die laatste er niet is , kan het voer voor discussie worden , bij de uitgaande plaatsbeschrijving .

Het is mogelijk dat er een huurwaarborg werd gestort op een rekening van verhuurkantoor .
Een huurwaarborg wordt trouwens gedeponeerd en niet " uitbetaald " tijdens de huurperiode aan de eigenaar .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

Terug naar “Huren”