Brandverzekering gebouw

Teneinderaad666
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Brandverzekering gebouw

#1 , 02 jun 2022 13:31

Beste,

Ik huur een appartement en heb hiervoor een brandverzekering genomen voor mijn inboedel.

Nu krijg ik een brief dat ik en de overige huurders ook een brandverzekering voor het gebouw zelf zou moeten betalen aan de eigenaar.

Klopt dit? Want als het gebouw afbrand dan krijgt de eigenaar toch het bedrag voor het gebouw en niet de huurders?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 02 jun 2022 13:35

Jazeker, dat klopt. U moet als huurder een brandverzekering afsluiten voor het huurdersrisico. Voor als er brandschade is igv een fout die u hebt begaan.
Dus snel een polis afsluiten!
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

bosprocureur
Berichten: 6854

#3 , 02 jun 2022 13:40

Gewoon even hier kijken, en het is niet verboden, echt niet, om het hele document even te overlezen :) https://publicaties.vlaanderen.be/view-file/41094


En over het in fout zijn bij brand : tenzij de eigenaar ergens een zware tekortkoming veroorzaakte, of liet bestaan, aan het gebouw gaat de verzekering er over het algemeen uit dat brand veroorzaakt werd door een "fout" van de huurder.

Reclame

Terug naar “Huren”