Bemoeinissen van verhuurster gaan te ver,

annafm
Topic Starter
Berichten: 7

Bemoeinissen van verhuurster gaan te ver,

#1 , 30 mei 2022 17:13

Afgelopen weekend heb ik een monteur laten roepen voor de installatie van de thermostaat en was de verhuurster hiermee akkoord.We moesten haar bellen als die er was.Wel de monteur mocht niet eens kijken ze gaf aan dat ik de persoon ben zelf die denkt dat ik in een koud huis zit dus de monteur werd wandelen gestuurd.
Vooraf.Na mijn ziekenhuisopname van vorig jaar word hier met man en macht door de benedenbuurman en verhuurster druk uit geoefend dat we gaan verhuizen.Want er is ook een traplift geweigerd.Ik ben minder mobiel,in die zin dat ik fybromalagie heb verergerd en cvs en ook prikkelbare darmsyndroom.De thermostaat oude begaf het en is door haar firma een nieuwe geplaatst .Maar de vloeren blijven koud,moet hier de verwarming doorgaand op 27 zetten willen we de bovenwoning verwarmd krijgen.Van de monteur van haar weten we dat het van beneden komt en ook dat de vloeren aan vervanging toe is,want er schorst wat met de issolatie.Hebben dik tapijt gekocht voor de slaapkamer en jawel ook bijverwarming.De benedenbuurman proberen uit te leggen wat mijn chronische ziekte inhoud maar niet bereid is om begrip te krijgen.De verhuurster heeft nooit geld,dus slijtages hebben we allemaal kunnen betalen,want ze was van mening dat wij de huurders dit moeten betalen.Woon hier inmiddels met mijn gezin 5 jaar.Nooit problemen gehad met buren overigens,alleen met 1 beneden die in opdracht van de vrhuuster wel degelijk ons probeerd eruit te zetten op een gemene manier.Dag in dag uit de ramen open,ook als putje winter is,kletsen met de deuren midden in de nacht,harde muziek,de verwarming zo hoog zetten dat ik bijna omval boven van de warmte,alles in opdracht van de verhuurster.Afgelopen weekend ben ik samen met mijn man naar beneden geweest,om te vragen of die er mee ophoud.Antwoord was,Hoepel op mens er is hier geen plaats voor zieke mensen ,mensen zoals jullie hebben geen rechten.Heb mijn verhuurster ondertussen gemailt ,en gevraagd of ze ophoud met dreigementen via de huurder beneden te spelen want dat dit ver mijn prive schaad los van als ze iets te vertellen heeft dat ze dan zelf moet komen in de plaats van iemand anders voor karretje te spannen.En inderdaad na 4 jaar niet haar gezien te hebben,is ze ook geweest.Die dag afgelopen zaterdag was het een beetje rommelig in huis,mijn man is diegene die ook poetst en me zoon helpt ook mee,beiden hebben de zorg over mij.Ik heb dagen dat ik totaal niks kan.Ze werkt zelf in de zorg zou moeten weten wat mijn aandoening betekend maar in eeen uur 10 verschillende antwoorden weer ,dan gaf ze nogmaals te kennen dat de situatie van mij t complex was en ik moest begrijpen dat haar zoons de leeftijd hadden van op eigen benen te staan en ik dus snel hier weg moest met me gezin.Heb haar dat gevraagd dat op schrift te zetten maar nog niet gehad.Daarnaast dringt ze op dat ik meer zorg nodig heb en heeft vandaag ocmw benaderd kreeg ik mail van.Vond die echt te ver gaan,ik heb geen zorg nodig,maar gewoon de rust dat ik een woning kan zoeken die is geschikt voor ook mezelf.En me niet laat opjagen door een verhuurster die 10 verschillende antwoorden geeft in een uur tijd ,maar moet stoppen met opdringen van haar mening en te denken baas te kunnen spelen in mijn prive.Zelf ben ik ooit zelf maatschappelijke werkster geweest ,dus,en ik laat mij ook bijstaan door mijn huisarts.Maar zeer zekers niet door een geflipte opdringerige huisbazin die denkt nu ons te kunnen puchen om hier snel in een paar weken te kunnen verhuizen.De woonmarkt heeft al weinig te bieden voor mensen met een loon.Vandaag ook mijn email buiten werking gesteld ook mijn gsm.En of ik bewijslast heb,zekers wel.Maar door mijn chronische ziekte waar ik overigens nooit van meer zal genezen,wel dragelijker kan mee omgaan,word ik er wel mee overbelast ook.En krijg ik meer aandoeningen erbij ,waardoor het voor mij ook niet makkelijk gemaakt word op de moment.Maar ik laat niet toe door een verhuurster zo ver in te dringen in mijn prive dat ze de baas kan spelen en als haar niet lukt dan maar via de benedenbuurman kan uitspelen.Hoe kan ik dit beste aanpakken.Want wij zijn het zat ,ik kan niet naar buiten gaan of we worden al aangesproken door hem,of bedreigt in die zin ,dat we hier niks te zoeken hebben.Het lukt me niet om ook een gesprek te beginnen want ik zou graag weten waarom alles.Waarom word ik gepest,waarom alles na ziekenhuisopname vorig jaar,waarom niet eerder,heb graag antwoorden daarop.Ik ben zowat elke dag mijn huisarts op dat ik het niet meer red op deze manier.Hoe kan ik dit stoppen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2321
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 mei 2022 17:24

Er staan toch wel een aantal rare opmerkingen in uw relaas.

- U hebt blijkbaar nu een traplift nodig, die er voordien nooit was. Verwacht u dat de eigenaar dit gaat installeren? Op wiens kosten?

- De vloeren blijven koud en u vraagt aan uw onderbuur begrip voor uw situatie. Wat moet die dan doen? Harder stoken zodat er meer warmte naar boven komt?

Bekijk het ook eens uit andere ogen. Dit zijn toch geen zaken die je kan verwachten.

We hebben enkel de info die u geeft. Als u alleen zegt dat iemand 10 verschillende antwoorden geeft in een gesprek, weten we niet wat u daarmee bedoelt.

KJ86
Berichten: 2663

#3 , 30 mei 2022 18:09

Ik denk eigenlijk dat iedereen op één lijn zit. TS wil betere accommodatie, de buurman wilt dat TS verhuisd en de verhuurder wilt verlossing.

Er moet enkel afgestemd worden, hoe en wanneer de huurder kan verhuizen. Blijven communiceren zou ik zeggen. Zoeken en nog eens zoeken, desnoods met hulp van het OCMW.

Reclame

bambipower
Berichten: 1034

#4 , 30 mei 2022 18:49

Trapliften kunnen gesubsidieerd zijn, kwasie gratis dan.

Maar dat dient niet voor in een gemeenschappelijke traphal, want uw treden worden dan smaller. En als ze later weg moet, laat het veel schade achter.
Als huisbaas zou ik ook weigeren.

Verhuizen is de beste oplossing.

Franciscus
Berichten: 38599

#5 , 30 mei 2022 21:24

Inderdaad ga eens praten met OCMW en een www.caw.be in uw buurt

Sirkii
Berichten: 5410

#6 , 31 mei 2022 12:03

Als een van de kinderen van de verhuurder er wil gaan wonen kan de verhuurder gewoon een opzeg van zes maand geven. Het moet dan wel minstens 18 maand door dat kind bewoond blijven.

Mocht ik u zijn dan zou k een ander (gelijkvloers) appartement zoeken. Met een krap budget is dat lastig ;-( als je geen sociale woning kan krijgen

annafm
Topic Starter
Berichten: 7

#7 , 03 jun 2022 04:53

Sociale woning word moeilijk.Zoon en mijn man hebben een loon.En als je laat inschrijven dan nog duurt het 4 a 5 jaar voor je een woondst hebt.En die tijd heb ik helaas niet.Als aan de verhuurster ligt wil ze liever vandaag op morgen ons eruit hebben.
Mijn huisarts heeft advies gegeven om verders weg een woning of iets anders te zoeken gelijksvloers of appartement met een lift 1 hoog.Zelfs haar dochter heeft dit moeten doen omdat de woonmarkt hier veel te duur is en zekers niet zo snel aan een appartement of huis komt.
Wat de traplift betreft het is geen gemeenschappelijke trap.We hebben een grote bovenwoning met een aparte ingang.Traplift hadden we dan wel zelf gekocht want er is een bocht naar boven.
We weten ook inmiddels dat de vloeren te dun zijn hier en de issolatie onder de laminaat er deels niet ligt.
Enigste plek waar wel goed geissoleerd is is de slaapkamer van mijn zoon maar te klein voor 2 pers.bed in te zetten.

We zijn op dit moment zoekende naar een andere woning of appartement,zowel gelijksvloers of appartement met lift.

Ik sta nog steeds onder medische controle,elke 3 tpt 6 maanden word er bloed geprikt.En had ergens een verkeerde diagnose van een ander ziekenhuis.Ik ben toen via second opion door mijn huisarts doorverwezen naar de spoed naar een ander ziekenhuis waar ik wel geholpen ben.Door verkeerde diagnose was onvermijdelijk ik woog nog 40 kg ,en aankomen is best heel moeilijk als je op een zekere leeftijd bent.Want ik moet alles doen met voeding ,andere leefstijl,en dat is zeer zekers niet makelijk.Heb nog steeds anders ondergewicht,eergisteren bij de huisarts geweest.Ik moet nog 8 kg zeer zekers aankomen voor je kan spreken dat ik weer me normale gewicht heb.

Terug naar “Huren”