Kakkerlakkenplaag residentie

Pimpelmees99
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kakkerlakkenplaag residentie

#1 , 30 mei 2022 09:16

Beste allen,

Sinds enkele maanden heeft de residentie waar ik deel van uit maak last van een kakkerlakkenplaag.
De eigenaar is hiervan op de hoogte, en heeft eenmalig een ongediertebestrijder laten komen. Dit heeft het probleem echter niet opgelost. Er zijn destijds enkele controles gedaan op hygiëne, en in het gehele gebouw zijn door het bedrijf lokdozen uitgezet. Tot op heden is de plaag alleen maar erger geworden, en kom ik dit ongedierte nu ook tegen in de gangen, lift van het complex etc. Ook bij daglicht. De verhuurder heeft zichzelf teruggetrokken, en is nagenoeg niet meer te spreken over dit probleem.

Mijn vraag is dus: wie is er momenteel verantwoordelijk om dit probleem op te lossen? Er zijn enkele huurders die het niet al te nauw nemen met hygiëne, desondanks is het complex ook wel sterk verouderd, waardoor dit ongedierte alle kansen heeft om overal naar binnen te glippen. Ik ga er dus van uit dat er eens structureel probleem is in het gehele complex, en dat er dringend nood is aan vernieuwing. De oplossing voor dit probleem zal dus liggen bij zowel huurder als verhuurder.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groeten,
Pimpelmees99

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 30 mei 2022 14:59

Kakkerlakkenplaag is NOOIT opgelost met éénmalige bestrijding ... dat wordt paar keer herhaald ifv voortplantingscyclus van die beestjes. Als men dat niet doet, wordt het enkel erger .

Normaal is dit voor de bewoner die probleem veroorzaakt - indien die te vinden is - ze kunnen ook van buiten naar binnen gekomen zijn

Reclame

Terug naar “Huren”