Co-house nachtmerrie

Vpsp
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Co-house nachtmerrie

#1 , 24 mei 2022 10:45

Lang verhaal maar zal het proberen kort te houden.
Ik co-housde met iemand waar het helemaal mee is misgelopen. Hij respecteerde mij totaal niet en kwam afspraken niet na. Nu ga ik uit het appartement en dreigt hij mij af met een advocaat en dat hij mijn identiteitskaart gegevens heeft.

Met nu te verhuizen heb ik perongeluk een paar spulletjes van hem in mijn verhuis tassen gestoken. En beschuldigd hij mij nu ook eens van diefstal.

Er staan vlekken op zijn tapijt van mijn hond, hij wilt dat ik dit vergoed. Maar wilt niet mijn handdoeken die beschadigd zijn vergoeden. Eens een glas van mij dat is kapotgeslagen en eens een glas van hem…

Hij liet zonder mijn toestemming mensen slapen op mijn zetel waar ik foto bewijs van heb.

Wat kan ik hierbij best doen? Een advocaat consulteren?
Zit met de handen in de haren wat ik hierbij moet doen. Kan hij mij juridisch überhaupt iets maken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 24 mei 2022 11:24

Hebt u het huurcontract mee ondertekend (als er überhaupt al een huurcontract is :) ) , en wanneer was de aanvang van de huur?

Hoe betaalde u (uw deel van ) de huur? Is er ooit een plaatsbeschrijving geweest ?

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 24 mei 2022 11:51

Blaffende honden bijten niet. Hij die beweert moet bewijzen …. Al zeker als je op de vraag hierboven negatief antwoordt (geen gezamelijke papieren overeenkomst) dan negeer je gewoon het gemekker : het koelt wel zonder blazen.

Reclame

freelance
Berichten: 2615

#4 , 24 mei 2022 14:38

Co-housing is iets wat in de wetgeving ( vooralsnog ) niet bestaat .
Er is wel huurders wetgeving , en in het algemeen wetgeving over alles wat op papier gezet wordt .

Indien niets op papier ( contract ) kan men u ook niets ten laste leggen , en hoeft u ook geen advocaat te raadplegen .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Terug naar “Huren”