opslag van zuurstofflessen in appartementsgebouw

kennyv32
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

opslag van zuurstofflessen in appartementsgebouw

#1 , 23 mei 2022 19:32

Beste,

Ik kom recent met een nieuwe situatie in aanraking waar ik me wat zorgen om maak.
Ik heb een huurder die omwille van medicinale problemen in het appartement dat hij van mij huurt zuurstoftanks stockeert, beter gezegd in de berging op de gelijkvloers bijhorend bij hun appartement.
Wij bezitten een appartementsgebouw met 4 appartementen en hebben dus het volledige beheer over het gebouw. In ons reglement staat dat er in de bergingen geen gasflessen gestockeerd mogen worden. Nu kenden wij bij ondertekening van het huurcontract deze situatie nog niet en vinden we dit een bijzonder gevoelig punt ook.

Ik heb op zich geen problemen met de flessen maar ik maak me wel zorgen omtrent brandveiligheid. Hoe zullen dergelijke flessen reageren als er brand uitbreekt in de ruimte waar ze in gestockeerd zijn? In hoeverre is de brandverzekering hiermee akkoord. Wij bezitten een polis voor het gebouw en elke huurder sluit een brandverzekering af voor zijn appartement.

Wat kunnen jullie mij adviseren?

Alvast bedankt
Kenny

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lukasi
Berichten: 1145

#2 , 24 mei 2022 09:54

Vraag informatie aan de brandweer.
Er zijn regels voor wat er maximaal gestockeerd mag worden, hoe dat er gestockeerd mag worden en welke veiligheidseisen er moeten worden nageleefd.

Franciscus
Berichten: 38602

#3 , 24 mei 2022 11:59

Bij mijn weten moet er ook aangegeven worden of er zuurstof in appartement aanwezig is .
In kelder opslaan is sowieso verhoging van brandgevaar.

Reclame

Terug naar “Huren”