huuropzeg huurder

Snoowy
Topic Starter
Berichten: 67
Juridisch actief: Nee

huuropzeg huurder

#1 , 23 mei 2022 18:59

Ben huurder van appartement zonder geregistreerd huurcontract.
Maar om problemen en discussie te vermijden zal ik mijn huurovereenkomst opzeggen
en de termijn van 3 maanden respecteren.
Nu was mijn vraag, wat moet er eigenlijk in een aangetekende huuropzeg staan?
Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
justice speaker
Berichten: 217
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 mei 2022 19:49

Indien niet geregistreerd dient u geen 3 maanden op te zeggen.
U kan vertrekken met simpel een opzeg te versturen met de vermelding dat u gezien de niet registratie het pand verlaat tegen datum die u kiest. Regel eventueel uw uitgaande plaatsbeschrijving als er een ingaande is geweest en regel uw sleutelafgifte met uw verhuurder. De opzeg gaat in op de eerste van de maand die volgt op de kennisgeving. Dus ten laatste einde van de opzegmaand moet u daar weg zijn.
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

Snoowy
Topic Starter
Berichten: 67
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 mei 2022 09:02

Omdat ik met de verhuurder nog moet handelen om bv tuinhuis uit de tuin te halen waarvoor ik via andere huurder
moet passeren alsook de verhuislift moet via die weg doorkunnen wil ik toch gewoon opzeg doen.
Wat moet er eigenlijk in een opzegbrief (aangetekend schrijven) voor het beëindigen van een huurcontract staan.

Reclame

justice speaker
Berichten: 217
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 mei 2022 10:13

Naam huurder Adres
Aan naam verhuurder, adres

Datum

Ik ondergetekende naam beteken mijn opzeg van het huurcontract vanaf 01/../22 tot ../../2022 (3 maanden )
voor het appartement gelegen straat nummer bus of verdiep
Ik wil het pand verlaten op datum (voor regeling plaatsbeschrijving en afgifte sleutels )

Opgelet de opzeg van 3 maanden gaat in op de eerste van de maand die volgt op de maand van opzeg.
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

Terug naar “Huren”