Mag huurwoning pas betreden dag na start van contract

Astrid12345
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Mag huurwoning pas betreden dag na start van contract

#1 , 26 apr 2022 10:55

Dag iedereen,
Ik ben student en heb onlangs een contract voor een kot getekend met als startdatum 1 mei. (de vorige bewoner, als die er was, moet er dan dus uit zijn)
1 mei is een zondag én feestdag waardoor ze mij de sleutel pas ten vroegste 2 mei kunnen geven. Ik betaal wel voor een hele maand, dus mag dit? Moeten ze niets regelen zodat ik er toch de 1ste in kan zoals in het contract staat vermeld en waar ik voor betaal?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6858

#2 , 26 apr 2022 11:01

U zal toch een practisch haalbaar tijdstip moeten afspreken hoor.

Of geeft u er de voorkeur aan om zaterdag a.s. op 24.00 u precies op die plaats te zijn ?

Een verhuurder die enkele koten, op verschillende plaatsen , verhuurt zou nogal werk hebben :)
Laatst gewijzigd door bosprocureur op 26 apr 2022 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Thomas_A
Berichten: 2325
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 apr 2022 11:03

De maand mei telt 31 dagen. Als u er op 2 mei in kan, heb u 30 dagen genot van uw kot voor de prijs van 1 maand huur.

Evenveel als wanneer uw contract op 1 april was gestart en u wel de 1ste van de maand uw sleutel had gekregen.

Waarschijnlijk heeft u een punt, maar zoals u ziet maakt het ook niet zoveel uit in de praktijk.

Reclame

Terug naar “Huren”