Terras niet bereikbaar door stormschade 18/2

manpn
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Terras niet bereikbaar door stormschade 18/2

#1 , 22 mar 2022 06:29

Ik huur een appartement met terras. Door stormschade is mijn terrasdeur defect en is dichtgevezen . Mijn eigenaars hebben nog steeds geen beslissing genomen bij we ze een nieuwe deur zullen laten leveren. Leveringstermijn is zo wie zo 12 weken. Intussen kan ik niet meer op mijn terras (deur vastgemaakt door schrijnwerker) het wordt zomer… alles staat nog op mijn terras zowel planten en tuinmeubels. Wat kan ik ondernemen? Schrijnwerker bellenom deur terug los te maken om mijn gerief elders te plaatsen? Voor wie is de factuur? Ik betaal huur voor app met terras 3 e verdiep die ik enkele weken niet kan gebruiken. Moet de verhuurder mij tegemoet komen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lukasi

#2 , 22 mar 2022 08:27

Waarom moest die deur vastgevezen worden ?

bambipower

#3 , 22 mar 2022 08:46

Zelf losvijzen?

Geef uw verhuurder even tijd om het probleem op te lossen. Offertes vragen kost tijd.

De verhuurder kan er niks aan doen dat er stormschade is. Hij moet je niet tegemoet komen. Hij moet natuurlijk wel bezig zijn met te laten herstellen.

Reclame

mava105

#4 , 22 mar 2022 09:43

Hou het eenvoudig. Maak die schroef los, haal uw eigendom daar weg, en schroef die deur weer vast.

manpn
Topic Starter

#5 , 26 mar 2022 14:18

De deur is volledig defect het gevaar is dat bij het losschroeven de deur niet meer volledig toe kan en zeker als dit niet gebeurt door een schrijnwerker, die had al 1u30 nodig om’die nog dicht te kriijgen. Verhuurder heeft nog altijd geen beslissing genomen. Ik huir een appartement met terras, die is zelfs niet bereikbaar zonder tussenkomst. 🤢

bambipower

#6 , 26 mar 2022 14:59

Geen beslissing genomen, of nog niet voldoende offertes binnen?
Groot verschil tussen de twee.

Stuur een aangetekend schrijven, en zeg dat hij het probleem oplost op een aanvaardbare termijn.
Wat is aanvaardbaar? Dat hangt er van af... als verhuurder bezig is met het probleem oplossen, is het aanvaardbaar.

Als ik het goed lees, is het probleem er nog niet zo lang. Verhuurder kan niet toveren, of hij had al lang een nieuwe schuifraam getoverd,

Je kan er wel achterzitten. Bel elke week, voor een stand van vooruitgang op te vragen.

mava105

#7 , 26 mar 2022 16:40

Vraag hem de naam van de firma die zal herstellen. Stel hem een huurvermindering voor van xx € per maand/week/dag dat het niet hersteld is. Met de aankomende lente en zomer heb je immers uw terras nodig. Indien hij niet wil toegeven zal u enkel maar de verzoening bij de vrederechter resten , en daarna procedure

bosprocureur

#8 , 26 mar 2022 16:46

Eigenaardig dat er nog niemand aan de verzekering tegen stormschade gedacht heeft.

Ik zou TS aanraden om zijn brandverzekering aan te spreken voor de genotsderving. Hou tegelijkertijd de verzekering van de eigenaar op de hoogte.

Een nee heb je, ja kan je krijgen.

KJ86

#9 , 27 mar 2022 18:43

Verzekeringsmaatschappijen geven zelden genotsderving.
Hoe moet je dat ook berekenen?
De huurder huurt geen terras maar een gans appartement. Als je dat deel van het geheel er gaat uitrekken dan spreken we over bedragen van een paar tientjes per maand. De moeite niet om in gebreke stellingen te sturen en de relatie met de verhuurder te verzuren.

Gewoon vriendelijk blijven vragen wanneer het nieuw schuifraam geplaatst wordt, lijkt mij aangewezen.

freelance

#10 , 28 mar 2022 14:43

HOOFDSTUK III. Tijdens de huur
Afdeling 1. Algemene bepaling

Artikel 14. (01/01/2019- ...)

Verplichting het rustig genot te verzekeren

De verhuurder is verplicht de huurder het rustig genot van het gehuurde goed te geven zolang de huur duurt.

Uiteraard is vragen/informeren naar de stand van zaken ( nieuwe deur ) aangewezen .
En leveringstermijnen voor een nieuwe deur kunnen tegenwoordig aardig oplopen ( leveringsproblemen / ik heb 2 maand moeten wachten om nieuw glas in een klein nieuw raam te plaatsen / maar ook gebrek aan personeel kan meespelen bij de plaatsingsfirma ) .

Desnietemin zijn dat geen bezwaren die de huurder aangaan .
Huurder moet gewoon toegang krijgen tot zijn terras ( mogelijks zelfs uit brandveiligheids redenen , om maar iets te noemen ) .
Aan die terrasmeubelen zal weinig of geen bijkomende schade zijn , maar wel aan die planten .Na een paar weken zijn die voor het afval , alleen al door gebrek aan water .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Terug naar “Huren”