Opzegtermijn huurcontract - initieel 3 jaar

Emmeke
Topic Starter

Opzegtermijn huurcontract - initieel 3 jaar

#1 , 22 feb 2009 21:45

Beste juridisch experts,

ik heb op dit moment een huurcontract dat initeel werd vastgelegd voor 3 jaar.
De letterlijke tekst in het contract luidt als volgt:
"De verhuring wordt toegestaan voor een termijn van drie jaar en neemt een aanvang op 1 mei 2001 om van rechtswege te eindigen op 30 april 2004".

Over een eventuele verlenging staat niets vermeld; het enige v.w.b. de duur dat verder gespecifieerd staat, is:
"Partijen zullen onderhavige overeenkomst mogen opzeggen ingevolge de wettelijke formuleringen, bij een ter post aangetekende brief ten minste drie maanden voor de vervaldag".

Nu zijn we echter al een paar jaar voorbij 2004, en ik zou mijn huurcontract willen beeïndigen. Als ik goed geïnformeerd ben (?), is door het "niet-expliciet-verlengen" van het contract, de huurovereenkomst automatisch voor 9 jaar vastgelegd.

Maar wat is nu de opzegtermijn die ik moet respecteren? - De 3 maanden die vermeld zijn in het contract? - Of is deze langer?

Alvast heel hartelijk dank voor alle moeite!

Emmeke

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Cisco

#2 , 23 feb 2009 16:25

dat is 3 maanden ja aangezien het ondertussen een 9-jarig contract geworden is, tenzij het niet geregistreerd is dan kunt ge vertrekken zonder opzegtermijn.

Reclame

Terug naar “Huren”