Einde huurcontract probleem met huurder

marsi
Topic Starter

Einde huurcontract probleem met huurder

#1 , 16 jan 2022 13:54

Ik bezit een appartement dat ik verhuur met een geregistreerde huuroverkomst van 9 jaar.
Het contract heb ik beëindigd met een wettelijke vooropzeg van 6 maanden, einde termijn is 31 januari 2022.
Nu probeer ik een 10-tal dagen de huurder te bereiken om op 31/1 af te spreken voor de opname meterstanden,
plaatsbeschrijving, afgifte sleutels, enz. De telefoon wordt niet opgenomen en ook mijn berichten worden niet beantwoord
Omdat ik in verleden al gemerkt heb dat de huurder het niet altijd nauw neemt met afspraken, zou het aangeraden zijn een aangetekend schrijven te sturen als herinnering?
Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 16 jan 2022 15:32

Bevestig een afspraak op 31 januari om 16 u(bijvoorbeeld) , en doe dat aangetekend , met ontvangstkaart(aan elke huurder afzonderlijk) ; ook per gewone post, en daarin naar de aangetekende brieven verwijzen.
Vermeld tegelijk dat u dan een uitgaande staat van bevinding zal (laten) opmaken waarbij zijn aanwezigheid gewenst is, en dat het appartement dus gepoetst moet zijn.

Is er al een nieuwe huurder ?

marsi
Topic Starter

#3 , 16 jan 2022 17:48

Bedankt voor uw reacties, Neen er is geen nieuwe huurder, appartement wordt verkocht.
Het aangetekend schrijven en gewone brief worden morgen verzonden.

Reclame

Terug naar “Huren”