Contract huur + toevoeging

dreamless12
Topic Starter
Berichten: 15

Contract huur + toevoeging

#1 , 15 jan 2022 10:50

Dag iedereen

Even een vraag in verband met het huurcontract.

In mij contract staat :

Vallen ten laste van de huurder :

- Zijn aandeel in de onderhouds- en beheerskosten van de gemeenschappelijke ruimten;

Onder dit staat

A : Als provisie voor deze lasten zal de huurder maandelijks de som van ..... € storten. Jaarlijks word een gedetailleerde afrekening van de lasten naar de huurder gestuurd. Bij ontvangst van deze afrekening zal de verhuurder of huurder aan de andere partij het verschil storten tussen de gestorte provisies en de werkelijke lasten. De provisie kan in onderlinge overeenstemming aangepast worden in functie van de werkelijke uitgaven zoals uit de laatste afrekening blijkt.

B : De huurder stort voor deze lasten een forfaitair bedrag van .....€ per maand.

Deze 2 opties heeft de vorige huisbaas geschrapt en een lijn doorgetrokken op origineel contract.

Kan de nieuwe huisbaas eisen dat ik gemeenschappelijke kosten moet betalen ?

Alsook het volgende.

De huisbaas betaald niet voor de elektriciteit in de gemeenschappelijke ruimtes.
Er is geen verwarming.
Er komt niemand kuisen.
Het enige in het gebouw ten laste van de huisbaas is de brandslang en blusapparaten.

Indien hij mij wel kan verplichten wat valt hieronder en hoeveel kan hij vragen aangezien er zogoed als niets is in die ruimtes.

Alvast bedankt Mvg Nicky

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CityBird
Berichten: 794

#2 , 15 jan 2022 11:05

Een nieuwe huisbaas moet de bestaande huurovereenkomst in zijn geheel overnemen.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 17 jan 2022 12:14

.

Reclame

KJ86
Berichten: 2663

#4 , 17 jan 2022 18:26

Als er niets in het huurcontract voorzien is zoals hier, kan de nieuwe verhuurder terugvallen op de wettelijke of gangbare verplichtingen. Er staat immer geen expliciete vrijstelling in het huurcontract.

KJ86
Berichten: 2663

#5 , 18 jan 2022 18:49

Ik heb het gekopieerd uit de brochure die het Vlaams woninghuurdecreet moet verduidelijken, zie onderstaande regels. Dit was eigenlijk ook al de norm onder het federaal stelsel.

Kosten en lasten waarover niets is bepaald, zijn te
verdelen volgens het volgende principe:
• De verhuurder betaalt de kosten en lasten die
te maken hebben met de zakelijke rechten op de
woning;
• De huurder betaalt de kosten en lasten die te
maken hebben met het gebruik van de gehuurde
woning.

Als je terug de discussie wilt openen over dat het kuisen van gemene delen zwartwerk is, kan ik u alleen maar vertellen dat zaken die je in gebruik hebt ook zelf mag onderhouden van de fiscus. Dat is gewoon logica. De gemeentes doen het zelf door u te verplichten in het politiereglement om de stoep sneeuwvrij te maken.
Het heeft uiteraard niets met huurwetgeving te maken, fiscale procedures zijn immers velen malen complexer. Ik kan u garanderen dat er niemand op het forum meeschrijft of meeleest die dat dermate bekwaam is om zoiets te tackelen.


Terug naar “Huren”