algemene verwaarlosing van nieuwe kotbaas, wat moet ik doen

koenHaenen
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

algemene verwaarlosing van nieuwe kotbaas, wat moet ik doen

#1 , 11 jan 2022 18:38

beste lezer/helper

eerst mezelf wat voorstellen en het probleem omschrijven.
ik ben een student die sinds dit jaar (2022) is ingetrokken in een studio (een pand met 8 studio's) in leuven, echter enkele na weken van intrede was het pand overgekocht door het bedrijf Syus. de overname van het pand ging alles behalve soepel en had (en heb op deze dag 11-01-2022 nog steeds) een aantal problemen. ik som ze even op.

- bij de intrede van de studio konden we de meterstanden niet controleren (we kunnen hier niet zelfstandig aan, zit achter een gesloten garagedeur), de vorige eigenaar had covid en bezit als enige de sleutel van deze garagedeur (zijn broer/neef deed de intrede dan met ons). echter na enkele weken kwam de eigenaar (nu ex-eigenaar) langs om de meterstanden samen te noteren (zoals het hoort), ik ging deze meterstanden dan als pdf via mail krijgen echter kreeg ik deze niet. ik had uiteraard de ex-eigenaar gebeld, deze excuseerde zich en melde dat de huidige eigenaar (Syus) in het bezit is van de documenten. na 24 keer bellen (ja 24 keer!!) en 13 mails had ik hun een deadline gegeven voor de meterstanden te geven of opnieuw te noteren, dan hadden ze plots wel de nodige documenten. ik heb per direct een contract af gesloten maar wat blijkt nu, dat het bijna te laat was/is. ik heb een brief gekregen van fluvius met een aanmaning over de afsluiting van de elektriciteit (dit bleek echter een fout in hun systeem te zijn en hoop dat dit intern wordt opgelost)

- verder is er een probleem met de verwarming in de studio boven mij, deze schiet niet aan. ze hebben hetzelfde probleem dan mij gehad dat ze niets met Syus kunnen regelen en hebben dan zelf een loodgieter gebeld en betaald.