beste lezer/helper
eerst mezelf wat voorstellen en het probleem omschrijven.
ik ben een student die sinds dit jaar (2022) is ingetrokken in een studio (een pand met 8 studio's) in leuven, echter enkele na weken van intrede was het pand overgekocht door het bedrijf Syus. de overname van het pand ging alles behalve soepel en had (en heb op deze dag 11-01-2022 nog steeds) een aantal problemen. ik som ze even op.
- bij de intrede van de studio konden we de meterstanden niet controleren (we kunnen hier niet zelfstandig aan, zit achter een gesloten garagedeur), de vorige eigenaar had covid en bezit als enige de sleutel van deze garagedeur (zijn broer/neef deed de intrede dan met ons). echter na enkele weken kwam de eigenaar (nu ex-eigenaar) langs om de meterstanden samen te noteren (zoals het hoort), ik ging deze meterstanden dan als pdf via mail krijgen echter kreeg ik deze niet. ik had uiteraard de ex-eigenaar gebeld, deze excuseerde zich en melde dat de huidige eigenaar (Syus) in het bezit is van de documenten. na 24 keer bellen (ja 24 keer!!) en 13 mails had ik hun een deadline gegeven voor de meterstanden te geven of opnieuw te noteren, dan hadden ze plots wel de nodige documenten. ik heb per direct een contract af gesloten maar wat blijkt nu, dat het bijna te laat was/is. ik heb een brief gekregen van fluvius met een aanmaning over de afsluiting van de elektriciteit (dit bleek echter een fout in hun systeem te zijn en hoop dat dit intern wordt opgelost)
- verder is er een probleem met de verwarming in de studio boven mij, deze schiet niet aan. ze hebben hetzelfde probleem dan mij gehad dat ze niets met Syus kunnen regelen en hebben dan zelf een loodgieter gebeld en betaald.
- iemand had zichzelf buiten gesloten, pas de volgende dag konden we Syus bereiken. omdat ze niet meer in het bezit zijn van de sleutel documenten wisten ze niet welke sleutel er nodig was. ze stelden voor om een sloten maker te bellen. dit was op de kosten van de student....
- (belangrijkste probleem momenteel) het nieuwste probleem waar we nu mee kampen is dat we geen internet meer hebben (ik gebruik nu een telenet wifree hotspot) maar we betalen er wel voor. opnieuw probeer ik hen te overtuigen dat dit toch wel uiterst dringend is (zeker doordat we allemaal midden in de examens zitten). vandaag kwam er een brief van telenet toe dat het gehele internet abonnement is stopgezet, doordat het klantennummer in deze brief stond heb ik ter conformatie gebeld naar telenet, dit bleek dus te kloppen.
-de gedeelde ruimtes worden normaal ook gekuist, waar we voor betalen. dit gebeurt niet meer na de overname.
wat kan/moet ik doen om toch een betere communicatie te eisen? mag ik, indien er niet snel nieuw internet wordt geregeld, een verlaging van de huur eisen? ik heb ook schrik dat Syus niet zal kiezen voor het onbeperkt internet dat we voorheen hadden om zo hun kosten te verlagen.
PS: we zitten momenteel al bijna 2 weken zonder internet[/b]