nieuwe huurcontract getekend voor 3jaren -- groot probleem!!

ahlanlabas
Topic Starter

nieuwe huurcontract getekend voor 3jaren -- groot probleem!!

#1 , 18 feb 2009 11:25

goeiedag,

heb een belangrijke vraag, ik zit met een verveeld probleem, op 1/02/2009 heb ik een huurcontract getekend met de nieuwe verhuurder om intetrekken op 01/03/2008 , en 1maand voorschot gegeven, ikke blij, dagen gaan voorbij, ik kochte een nieuwe salon op bestelling, ik bel mijn huidige huisbaas om te melden dat ik op 01/03/2009 een nieuwe appartement heb. Maar vandaag17-02-2009 krijg ik te horen van de nieuwe huisbaas dat het contract niet doorgaat ondanks beide handtekening, de reden hiervan is omdat hun oude huurder niet meer van plan is om te verhuizen omdat haar man in het ziekenhuis ligt, en niet kan verhuizen.

Mijn vraag hieromtrent, kan dit zomaar, ik heb alles gepland om te vertrekken naar mijne nieuwe woonst en mijn huidige huisbaas heeft dus een nieuwe huurder gevonden.

Welke rechten heb ik hier aub?

Met vriendelijke groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber

#2 , 18 feb 2009 11:32

Neen, jij hebt een rechtsgeldig contract getekend. In principe mag je nu een verbrekingsvergoeding eisen die kan gaanto 6 maanden huur.

Jij hebt geen uitstaans met de relatie tussen de eigenaar en de vorige huurder, als de vorige huurder niet weg kan door overmacht (wat ik in dit geval maar half en half zie) dan is het aan de eigenaar om een oplossing te zoeken...

ahlanlabas
Topic Starter

#3 , 18 feb 2009 12:19

dus weet nog geen raad, heb ik recht op sociale woning, of kan men de huurder gedwongen uitzetten?

Reclame

JohnD

#4 , 18 feb 2009 16:39

Schadevergoeding voor vredegerecht eisen. Zoals B zegt zijn het jouw zaken niet waarom de woning niet kan vrijgemaakt worden. Hij zal dan die schadevergoeding die hij aan jouw schuldig is, maar moeten trachten te rekupereren van zijn huurder.

Huurder gedwongen buitenzetten zal iets moeillijker gaan.

Terug naar “Huren”