Even ter aanvulling: de deurwaarder is inderdaad duur als hij het volledige pakket moet uitvoeren: zijn aanzeggeng+ politie-bijstand+verhuiswagen en personeel. Het duurt ook langer in tijd om dit georganiseerd te krijgen. (3 weken minimum) De totale kost is dan ongeveer 2000 euro. die krijg je waarschijnlijk nooit meer terug omdat de niet-betalers het toch nooit zullen betalen. Daarom mijn advies een deurwaarder te vragen zonder verhuis.Dan kost het bijna niets én de deurwaarder kan het ook veel sneller inplannen (omdat er geen verhuisfirma geboekt moet worden).
De ex-huurder moet er dan wel uit op de dag dat de deurwaarder de uithuiszetting uitvoert én de niet-betalers zijn ineens verplicht om wél een verhuis te organiseren en te betalen (binnen een vastgestelde periode) als ze hun spullen willen terugzien. Bij mijn weten is dit geen algemeen gangbare praktijk, maar de procedure van uithuiszetting laat in principe toe dat de dag na gevonniste datum de uithuiszetting kan gebeuren. Hoe het moet gaan met de meubels van de niet-betalers staat niet beschreven. En in dit geval moet de sociale dienst van de gemeente voorzien in (tijdelijke) noodopvang wegens hoogdringendheid.
Contacteer een boedelopkoper om de dag na de afgesproken "verhuisdag" de boedel (gratis) leeg te halen. Zodat als de niet-betalers de inboedel niet komen ophalen (of een heleboel laten staan) je niet blijft zitten met een verhuiskost (die ook niet terugbetaald zal worden). Dus je kan wél een deurwaarder boeken zonder een verhuisploeg. Dat kan en mag je zo bestellen.
Strikt genomen is het een uithuiszetting van personen. hoe ze hun spullen wegkrijgen is niet uw probleem. In een uitdrijvingsvonnis (meen ik, dat zou een ervaringsdeskundige moeten kunnen bevestigen) staat niet vermeld dat de meubels er ook uit moeten verwijderd worden