opzeg huur voor eigen inwoning (of familie)

babipsylon
Topic Starter
Berichten: 122

opzeg huur voor eigen inwoning (of familie)

#1 , 22 dec 2021 10:59

Ik ben de huurder, opzeg op 6 maanden is gedaan door de verhuurder wegens zoon die er komt wonen. Ik mag een tegenopzeg doen, maar dat moet binnen de twee weken.

Mag ik ook nog eender wanneer gebruik maken van de normale opzegprocedure als huurder binnen die 6 maand opzegtermijn, nl. via de 3 maand opzegperiode? Om er bv. 1 of 2 maanden vroeger uit te kunnen indien mogelijk?

Mvg

Ruben

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 22 dec 2021 11:48

Waar staat die 2 weken tegenopzegtermijn bepaald?
Volgens de wetgeving mag je gedurende de volledige opzegtermijn een tegenopzeg van een maand geven.

NatD
Berichten: 426
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 dec 2021 11:50

Jij mag eender wanneer tijdens die 6 maand opzegtermijn een tegenopzeg van 1 maand doen als jij iets gevonden hebt. De tegenopzeg begint te lopen op de ste dag volgend op de maand waarin je je tegenopzeg gegeven hebt.

Reclame

babipsylon
Topic Starter
Berichten: 122

#4 , 22 dec 2021 12:45

idd, klopt, ik had misgelezen: https://www.dewaele.com/nl/advies/tegenopzeg-huurder

bedankt!

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 22 dec 2021 15:53

…. En als je toch aanvullende informatie geeft, vermeld dan misschien eens of het huurcontract geregistreerd is; dat heeft ook zo zijn belang

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 22 dec 2021 20:14

Zijn belangrijk:
Contract van voor 2019 of na 2019
Contract van korte duur =3 jaar of lange duur ( in de volksmond een 3-6-9)
In de opzegging moet aangegeven zijn Wie er komt wonen dus mijn zoon Walter of wijzelf ...
Wie heeft van de huurders het contract getekend en wie is er allemaal persoonlijk met een AS in kennis gesteld....

Terug naar “Huren”