Sleutels vroeger overhandigd

Thomas_A
Berichten: 2325
Juridisch actief: Nee

Re: Sleutels vroeger overhandigd

#16 , 18 dec 2021 13:48

Een uitgaande plaatsbeschrijving beschrijft de schade die er is bij verlaten van de de woning, door u beiden erkend door ondertekening.

Dit zegt niet dat u erkent de schade te hebben toegebracht. Daarvoor moet die vergeleken worden met een door beiden ondertekende ingaande plaatsbeschrijving, of een ander bewijs.

Er is geen ingaande plaatsbeschrijving, dus u erkent niet de bestaande schade te hebben toegebracht.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Estagon
Topic Starter
Berichten: 105
Juridisch actief: Nee

#17 , 18 dec 2021 14:22

Dank.

Ik wacht op de "factuur" die ze me volgende week sturen.
Zal dan betwisten met AS dat schade niet door mij aangericht is en dus waarborg moet vrijgegeven worden.

freelance
Berichten: 2615

#18 , 18 dec 2021 15:07

Was niet zo'n goed idee om een uitgaande pb te ondertekenen met schade beschrijving . Dit is namelijk niet verplicht ( indien geen ingaande pb bestond ) .
Dit zou kunnen aanzien worden als een begin van bewijs van schade erkenning .
Het zal de tegenpartij echter moeilijk vallen ( om te bewijzen ) om een rechter te overtuigen , wanneer aan de basisvoorwaarde ( ingaande plaatsbeschrijving - van dwingend karakter in de huurwetgeving voor plaatsen bestemd als hoofdverblijf ) niet werd voldaan .

Anderzijds , wanneer men weigert de huurwaarborg vrij te geven , zal het aan TS zijn , dit te protesteren via vrederechter .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

Terug naar “Huren”