opzeg huur

Juventino1986
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

opzeg huur

#1 , 05 dec 2021 03:20

Hallo,


Ik huur een Appartement.
In september 2022 eonen we hier 3jr.
Dan zouden we willen verhuizen.

Nu is mijn vraag:

eind augustus zou ik mijn opzeg Aangetekend verzenden naar de verhuurder.
Is dit dan pas na 3maanden dat de opzegtermijn stopt of is dit na 1maand al aangezien dan 3jr gehuurt werd?


2de vraag ivm opzegvergoeding:
Wanneer ik mijn opzeg doe dan blijft ik die periode nog de huur betalen aangezien ik die periode nog woon, maar na die periode moetnik toch geen maand huur betalen als vergoeding ondat ik vertrek na de opzegtermijn?



Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 dec 2021 04:20

Als je al weet dat je in september 2022 de woning zal verlaten, doe je opzeg dan 3 maanden ervoor. Augustus is dus te laat, dan zou je opzegtermijn nog lopen wanneer je verhuist bent.

Je betaalt nog door tijdens je opzegtermijn en kan dan de woning ook nog bewonen. Of je er nog effectief woont of al verhuist bent, maakt niet uit.

Je hebt minstens 3 jaar gehuurd, dus daarnaast is er geen opzegvergoeding te betalen.

freelance
Berichten: 2615

#3 , 05 dec 2021 14:09

Wat zegt uw huurcontract ?
Is dit een huurcontract met vaste eind datum ( 1 , 2 of 3 jaar ) , of een niet bepaalde termijn ( wat maakt dat dit een negen-jarig contract is ) .

Geregistreerd of niet ?
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 dec 2021 19:37

Wat zegt uw huurcontract ?
Is dit een huurcontract met vaste eind datum ( 1 , 2 of 3 jaar ) , of een niet bepaalde termijn ( wat maakt dat dit een negen-jarig contract is ) .
Wat maakt dit voor verschil qua opzegtermijn, aangezien de TS sowieso wil dat het contract eindigt na 3 jaar huren?

Terug naar “Huren”