Ik verhuur sinds enkele maanden mijn woning.
Enkele weken terug meldde de huurder problemen door opstijgend vocht, dit werd aangetoond met foto's.
Ik heb ondertussen 2 afspraken gemaakt met 2 verschillende firma's om het probleem te bekijken en een oplossing te zoeken.
Voor deze afspraken heb ik een akkoord met de huurder.
Nu merk ik wel wat tegenwerking van de huurder:
Hij klaagt dat ik nog niet ben gaan kijken naar de schade, maar als ik enkele data doorstuur om langs te komen, krijg ik geen reactie.
Hij verwacht langs de ene kant dat het onmiddellijk is opgelost, terwijl ik heb aangegeven dat ik maar actie kan ondernemen van zodra het probleem is onderzocht en een oplossing wordt aangeboden, dus na komst van de 2 firma's.
Langs de andere kant, geeft hij ook aan dat hij de werken niet ziet zitten en eigenlijk gewoon wil verhuizen.
Maar hier hetzelfde, ik wil eerst het advies van die firma's afwachten. Ik verwacht geen grote werken, dus de impact op het wonen zal denk ik wel beperkt zijn.
Indien de werken toch een grote impact zouden hebben, is het natuurlijk altijd bespreekbaar.
Ik ben van het idee om eerst het probleem te laten onderzoeken en te bekijken wat de impact van de herstellingen zou zijn, vooraleer ik eventueel zou ingaan op het ontbinden van de huurovereenkomst. Als die werken vb. 2 dagen zouden duren, is ontbinding van de huurovereenkomst toch niet nodig?
De huurder moet mij toch de mogelijkheid bieden dit probleem aan te pakken?
Zijn er bepaalde zaken waar ik moet op letten?
Alvast bedankt.