Meerder huurders aangetekend schrijven

Morphy
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Meerder huurders aangetekend schrijven

#1 , 06 okt 2021 22:31

Beste,

Ik verhuur een appartement aan 3 personen, hoofdelijk aansprakelijk.
Ik heb een brief gekregen in september dat ze het appartement opzeggen en nu blijkt dat ze ook 'verdwenen' zijn, zonder de maanden augustus/september/oktober betaald te hebben.
Blijkt dat 2 ervan terug in hun land van oorsprong (Roemenië) zijn gaan wonen, de derde huurt nu een ander (goedkoper) appartement heeft hij mij schrijftelijk laten weten.

Ik wil nu een ingebrekestelling sturen om dan een proces te starten om op zijn minst de borg vrij te krijgen.Ik veronderstel dat ik geen kans heb om geld te zien van de personen die terug zijn naar Roemenië.
Wat doe ik met de aangetekende brieven, moet ik dan 3 verschillende sturen naar elke huurder apart of is 1 voldoende naar de persoon die nog in België woont.
Stuur ik dat naar het adres dat hij mij laten weten heeft of naar het adres van mijn appartement dat hij huurt (of beide)?

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 07 okt 2021 09:30

Als er 3 namen in het huurcontract staan, dan best 3 aangetekende brieven.

freelance
Berichten: 2615

#3 , 07 okt 2021 14:11

Aangetekende brieven worden gestuurd naar het adres ( /adressen ) die op het huurcontract voorkomen . Maakt niets uit of die personen in het buitenland verblijven . Daar hoeft u niet noodzakelijk van op de hoogte te moeten zijn .
Wanneer de wettelijke opzegtermijn nog zou lopen , word huurder(s) veronderstelt toegang te hebben tot het gehuurde pand , om aldus brieven in ontvangst te kunnen nemen .
Onbestelbare ( terugkerende) aangetekende brieven NIET openmaken .

Aanvullend kunt u de , nog steeds in Belgie verblijvende persoon , een niet aangetekend schrijven sturen ( met vermelding dat tegelijk een AS is gestuurd naar het pand die zij gehuurd hebben van u /verwijzing naar huurcontract ) .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

Terug naar “Huren”