Vredegerecht

Haluk98H
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vredegerecht

#1 , 04 okt 2021 01:30

Geachte,

Ik heb onlangs een uitnodiging ontvangen voor vredegerecht. Hoe kan ik te weten komen of het over een echte zitting gaat waar een vonnis uitgesproken wordt op het einde van de zitting of het gaat om een verzoening waar de partijen samen komen om te onderhandelen en een akkoord te bereiken. In de brief komt er volgende zinnen voor:
*u wordt verzocht om aanwezig te zijn op de zitting in de raadkamer
*de oproepingsbrief beoogt minnelijke schikking omtrent.....
*ondergetekend door griffier
*verzonden per gewoon brief naar oude adress (gelukkig was de huurder zo vriendelijk om aan de huisbaas af te geven die ook vriendelijk was om naar mij persoonlijk te brengen naar ons nieuw adressen waar we al 2 jaar wonen).


Mijn vraag over de Inhoud gaat over:

Mag de rechtbank/griffier/vredegerecht op verzoek van de verzoekendepartij of de verzoekende partij zelf en verbetering brengen aan de oproepinsbrief die al verzonden is en ontvangen is door mij die als volg gaat:

---de verzoeker is bereid om een deel van de factuur op zich te nemen---


Na contact met de verzoeker om mijn akkoord te geven op de voorstel van de verzoeker die hierboven vermeld is, luide als volgt; "dit is een fout van de rechtbank de voorstel is verkeerd, rechtbank heeft de fout gemaakt, ik ga geen deel op mij nemen".



Mag dit zomaar van gedachten veranderen of Inhoud veranderen waar zwart/wit op de oproepingsbreif staat? Of kan de fout verbeteerd worden na mijn akkoord door de verzoekendpartij of rechtbank/griffier/.... De zitting geeft nog niet plaats gevonden. ik ben niet de verzoekendpartij, ik ben de tegenpartij.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 04 okt 2021 12:39

“Beoogt minnelijke schikking” : dus verzoening. Best gaan en op voorhand nadenken of je al dan niet wil verzoenen. En aan welke voorwaarden. Rechter zal geen uitspraak doen. Als je niet overeenkomt met de eisende partij dan moet de eisende partij een proces opstarten.

Reclame

Terug naar “Huren”