huisbaas overleden, bezoekrecht erfgenamen

Macavity
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

huisbaas overleden, bezoekrecht erfgenamen

#1 , 25 sep 2021 03:51

Mijn huisbaas is overleden. Wat zijn mijn rechten betreft het bezoekrecht van de erfgenamen. Ik heb voor mijn werk cursus tot december en kan dat niet onderbreken. Ik ga er vanuit dat het schappelijke mensen zijn, maar indien niet, wat kan ik dan doen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 25 sep 2021 09:05

Waarom zoude de erfgenamen je woning willen bezoeken? Staat jouw woning te koop? Dan volstaat het dat de kandidaatkopers, eventueel in gezelschap van diegene die de verkoop regelt het pand bezoeken op vastgestelde data die u afgesproken hebt. De hele familie moet daar niet bij zijn.

bosprocureur
Berichten: 6854

#3 , 25 sep 2021 10:30

Als de erfgenamen contact opnemen, zou ik niet te moeilijk gaan doen.

Maak gewoon een afspraak dat ze het op één of twee gelegenheden kunnen bezoeken, desnoods met een vertrouwenspersoon van u, zodat u beroepshalve niets moet onderbreken. Dan hebt u alvast voldaan aan een "menselijke verplichting".

En anders, vanuit het standpunt van de erfgenamen, wat zou hen beletten om stuk voor stuk een kooplustige kandidaat te spelen, en de "onwillige huurder " twee dagen per week gedurende drie uur te amuseren met het uitgebreid bezichtigen van de woning ?

Reclame

Terug naar “Huren”