hernieuwing handelshuurovereenkomst

sunset
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

hernieuwing handelshuurovereenkomst

#1 , 02 sep 2021 10:16

Volgend jaar eindigt de handelshuur overeenkomst.Deze huurovereenkomst staat nog op de vorige eigenaar, die ondertussen overleden is en waar wij de erfgenaam van zijn. De huurders hebben een handelshuur hernieuwing aangevraagd en zijn akkoord gegaan met onze nieuwe huurvoorwaarden. Wij wensen een nieuwe huurovereenkomst daar de eigenaars veranderd zijn en de huurvoorwaarden veranderd zijn, zij beweren dat dit niet nodig is. Moet er een nieuw contract worden opgemaakt en geregistreerd of niet ?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 sep 2021 11:39

Hoelang was dat handelshuurcontract al in voege?
JurecaBE moderator

sunset
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 sep 2021 13:25

Hoelang was dat handelshuurcontract al in voege?
1995

Reclame

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 sep 2021 11:08

'hernieuwing handelshuurcontract' zoek eens op een zoeksite met die woorden.
Algemeen in 1995 stopt na 3 verlengingen normaal in 2022 . Op dat ogenblik (wel juiste datum) kan eigenaar een einde maken aan het contract

https://www.vlaanderen.be/handelshuurovereenkomst ...daarvoor de federale wetgeving gezien wetswijziging inging op 1.1.2019 zal die van toepassing zijn.

https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_l ... 43003&la=N
JurecaBE moderator

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 04 sep 2021 11:57

Is dat niet in 2031?
1 origineel contractperiode en 3 verlengingen is samen 36 jaar, of ben ik verkeerd?

NatD
Berichten: 427
Juridisch actief: Nee

#6 , 04 sep 2021 14:47

Is dat niet in 2031?
1 origineel contractperiode en 3 verlengingen is samen 36 jaar, of ben ik verkeerd?
Dat is wat ik me ook herinner van in school, heel (niet zo) lang geleden. 9 + 3 x 9 = 36 jaar ...

Terug naar “Huren”