Vraag ivm 'verlenging' huurcontract

vragen78
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vraag ivm 'verlenging' huurcontract

#1 , 25 aug 2021 22:01

Beste,

Ik heb een huurcontract getekend, meer dan drie jaar geleden, voor 3 jaar.

Enkele maanden (meer dan drie) voor het verstrijken van deze 3 jaar, heb ik gevraagd een contract aan te maken van 1 jaar (dus verlenging, éénmalig) (allemaal via verhuurkantoor/syndicus, niet via eigenaar).

Ze hebben dit schriftelijk per mail bevestigd, en beloofd het contract op te sturen, maar deze nooit opgemaakt, noch geregistreerd (niets getekend).

Wegens zwaar geluidsoverlast zou ik willen verhuizen, mag ik dit doen, zonder eerst 3 maanden te moeten wachten, aangezien het contract (hier termijn) louter schriftelijk per mail is verlengd met louter een akkoord, maar niet aangemaakt, noch geregistreerd?

Vraag twee: mag een verhuurkantoor/syndicus weigeren om de gegevens van de eigenaar door te geven?

Alvast bedankt,

Karen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6857

#2 , 25 aug 2021 22:07

Om op uw eerste vraag te antwoorden, is uw oorspronkelijk huurcontract (dat intussen een contract van negen jaar werd) geregistreerd ? Zo neen, dan kan u met een simpele opzeg vertrekken. Indien wel geregistreerd, dan wordt u geacht de wet te volgen, en drie maand vooropzeg te geven (zonder bijkomende vergoeding wegens verbreking)

Reclame

Terug naar “Huren”