Extra maand huur voor verhuurder

Glen.vs
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

Extra maand huur voor verhuurder

#1 , 24 aug 2021 21:38

Beste,

Ik zit volgend voorval.

Wij hebben nog een opzeg lopende van mijn vorige woonst. Deze opzeg loopt tot en met 31/08/2021.

Echter zijn wij al verhuisd op 01/07/2021 en werd uittrede met immo vast gesteld op 30/07/2021. (Sleutels werden overhandigd, eventuele gebreken vast gesteld, meterovername genoteerd en ondertekend)…

Echter krijg ik nu van de verhuurder een mail waarin zij zegt dat ik haar nog 1 maand huur verschuldigd ben. Want contractueel zou kloppen…

Maar kortelings na de overname heeft de nieuwe huurder zijn intrede al gedaan (ook vanaf 30/07/2021, afgaande op de overname documenten).

Kan de verhuurder van 2 huurders (mij + de nieuwe) huur ontvangen?

Ik denk eraan hierover een procedure tot verzoening te starten aangezien ik het niet vindt kunnen dat ik ook zou moeten betalen voor een woonst waar ik toch niet meer woon.

Graag jullie advies of dit een goede beslissing zou kunnen zijn.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 24 aug 2021 22:31

Als er sinds 30/07 een nieuwe huurder is, die sinds 01/08 betaalt, heeft de verhuurder geen recht op een maand huur voor augustus.
Dit vermindert echter het recht op een eventuele wederverhuringsvergoeding niet, noch de prijs hiervan.

Reclame

Terug naar “Huren”