Knop aan lift kapot, voor huurders of verhuurder?

KJ86
Berichten: 2662

Re: Knop aan lift kapot, voor huurders of verhuurder?

#16 , 23 aug 2021 14:09

Forums bestaan er toch om raad te vragen en internet ook?
Dat is dan toch niet echt raad dat u blijkbaar nodig had,maar eerder uw nieuwsgierigheid bevredigen omdat u toch niet van plan was om iets te ondernemen.
Mijn raad is om te betalen, vaak is de verdeling professioneel beslist door de syndicus. Als die niet weet wat slijtage is, dan weet niemand het. Eigenlijk kunnen we bevestigen wat dat ts in haar achterhoofd heeft en moet je er niet te veel vragen bij stellen.

Ik ken natuurlijk een pak huurders waarbij alles slijtage is, de buren zullen van dat type zijn en ik vrees den John ook. Slijtage is gemakkelijk te bepalen aan de hand van ouderdom en de staat van de andere knoppen in de lift. Als de knop versleten was, zullen er nog volgen.

TS heeft een goede mentaliteit en het is dat soort huurders die veel gedaan krijgen als het er echt op aan komt. De huurders die altijd op hun achterpoten staan, worden in het algemeen opgezegd op het moment dat het kan. Zeker in het huursegment (grote steden) waar er veel vraag is.
Dat klopt en ik ga daar dan ook i.h.v. rekening mee houden, zoals uw medehuurders nu ondertussen ook wel weten dat ze op u niet hoeven te rekenen. Enfin, laten we het daarbij houden.


Dat is wel straf dat je in oorlogstermen denkt, blijkbaar moeten er allianties gevormd worden om ten strijde te trekken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD
Berichten: 3580

#17 , 23 aug 2021 17:09

TS heeft een goede mentaliteit en het is dat soort huurders die veel gedaan krijgen als het er echt op aan komt. De huurders die altijd op hun achterpoten staan, worden in het algemeen opgezegd op het moment dat het kan.
Laat me even raden KJ86: den John denkt dat u verhuurder bent. Die houden natuurlijk van een zogezegde "goede mentaliteit" bij huurders want dat maakt alles toch zo veel gemakkelijker. Nadeel voor die huurders is natuurlijk dat zij sneller kunnen opgezegd worden. Daarom zou ik hen ook niet aanraden om altijd zo strikt te zijn. De verstandhouding moet nl. van twee kanten komen. Mijn verhuurder rekent al meer dan 11 jaar geen index aan, dan zou ik het hem niet kwalijk nemen dat hij al eens iets aanrekent dat hij in feite niet mag. Maar TS ziet er in uw ogen begrijperlijkwijze inderdaad de ideale huurder uit.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Thomas_A
Berichten: 2289
Juridisch actief: Nee

#18 , 31 aug 2021 20:51

Eerlijk gezegd durf ik dat ook niet zo goed om te vragen of ik de factuur mag zien, ik durf zo goed niet voor mezelf opkomen.
Ach ja dat kennen we, als het er op aan komt om een beetje voor uw rechten op te komen laten we liever door anderen de kastanjes uit het vuur halen.
Die 2 andere huurders zeiden al dat ze de rekening niet willen betalen door dat van die knop. Maar met de uitleg die ik hier gelezen heb lijkt dat een kost voor de huurder te zijn.
Leuk voor die 2 andere huurders die er anders over denken. Maar u wil liever een wit voetje bij de verhuurder halen natuurlijk.
Ik weet niet waarom een dergelijke hevige reactie nodig is. De TS zei alleen eerlijk dat ze het moeilijk heeft om voor zichzelf op te komen.

Reclame

JohnD
Berichten: 3580

#19 , 01 sep 2021 08:40

Het was, geef ik grif toe, geen woke reactie. Feit blijft dat haar medehuurders niet op haar moeten rekenen en zij van het laat maar begaan type is. Dat is spijtig in een gemeenschap van medehuurders.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Huren”