Mijn roommate laat iemand -buiten mijn wil om- mee inwonen...

Jean Van Daelen
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Mijn roommate laat iemand -buiten mijn wil om- mee inwonen...

#1 , 13 aug 2021 16:39

Hallo,
ik heb een probleem met mijn roommate.
Als student huur ik sinds een jaar een appartement samen met een roommate.
De ouders van beide partijen betalen en staan mee in het contract.
We zijn er momenteel niet gedomicilieerd.
Mijn roommate heeft sinds een paar maanden een nieuwe relatie en die 3de partij bleef al te frequent slapen.
Nu wil mijn roommate dat die bij ons komt wonen.
Ik wil dit niet -wil hier ook niet weg- maar vind op korte termijn geen andere locatie en roommate. Mijn roommate weigert echter ook weg te gaan.
Mijn vraag: Wat zijn mijn juridische mogelijkheden om die 3de partij weg te houden of welke stappen kan ik ondernemen?
(We hebben -spijtig genoeg- geen samenlevingscontract getekend...)
Ik ben even radeloos.
Alvast bedankt om mij raad te geven.
Vriendelijke groet
Jean

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 13 aug 2021 18:55

Allebei de partijen en de ouders van beide partijen hebben het huurcontract ondertekend en u bent er niet gedomicilieerd. Het is dus uw 2e verblijf als student. Ik vermoed dat u er samen uit moet geraken. U heeft immers beiden evenveel rechten om gasten te ontvangen en te laten logeren. Dat de andere huurder iemand bij zich in de kamer wil nemen is inderdaad vervelend en verhoogt wel de "woondruk" (slijtage) op de totale leefruimte. Misschien moet u de beide ouders hierover aanspreken. Immers, draagt de nieuwe logé bij in de waarborg? Wordt de huurprijs herverdeeld in 3 delen?

Reclame

Terug naar “Huren”