Lampen vervangen

MHuurder70
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Lampen vervangen

#1 , 12 aug 2021 15:15

Na anderhalf jaar een tiran van een huisbazin te hebben gehad, zijn wij onlangs verhuisd. Vorige week hebben we (ik, eigenares en haar immo makelaar) de uittredende plaatsbeschrijving opgesteld. In de slaapkamers zijn er een paar lampen die ofwel ontbreken ofwel niet werken. Dit was reeds zo bij aanvang van het huurcontract en staat ook zo beschreven in de intredende plaatsbeschrijving. Immomakelaar beweert nu dat IK de defecte en ontbrekende lampen toch moet vervangen. Ik ben daarmee niet akkoord vermits de toestand dezelfde is als bij aanvang van het huurcontract. Ben ik verplicht iets te vervangen dat reeds bij aanvang van het huurcontract al niet werkte of ontbrak..??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef007
Berichten: 1680

#2 , 12 aug 2021 16:15

gaat het over exact dezelfde lampen in de intredende plaatsbeschrijving?

MHuurder70
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 aug 2021 18:34

gaat het over exact dezelfde lampen in de intredende plaatsbeschrijving?
Ja, exact dezelfde. De lampen die er wél waren en werkten, en waarvan er achteraf 1 of 2 kapot zijn gegaan, heb ik wél vervangen. Maar vermits er genoeg licht was, heb ik de lampen die ontbraken of niet werkten bij aanvang van het contract nooit vervangen.
In de intredende plaatsbeschrijving staat er bvb:
Slaapkamer 1: 2x wandverlichting, 1 lamp ontbreekt.
Slaapkamer 2: 2x wandverlichting met elk 2 lampen, 2 lampen werken niet,

En die situatie is nu identiek.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 12 aug 2021 19:43

Tenzij de verhuurder in de PB merk en type van lamp vermeld heeft, kan hij niets ondernemen.

Terug naar “Huren”