Uittredende PB en sleutel overdracht

DelepineB
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Uittredende PB en sleutel overdracht

#1 , 10 aug 2021 09:32

Beste,

Na een correcte huuropzeg van 3 maanden na 3 jaar wonen zijnde laatste dag 30 juli 2021.Echter op 23 juli zijn we reeds verhuisd en kon de PB gebeuren dit ook zo doorgegeven maar niets van vernomen, Ik heb gisteren een PV verslag per email ontvangen van de PB die heeft plaats gevonden op 4 aug maar waar wij op geen enkel moment door de verhuurder zijn verwittigd van data of uitnodiging hebben gekregen om aanwezig te zijn wat wij absoluut wel belangrijk vonden en ook dachten dat dit ook zo vereist is om aanwezig te zijn.
De verhuurder liet tijdens de maand juni telefonisch weten dat hij op verlof was van 18 juli tem 5 augustus waardoor hij ook de sleutels pas op 6 aug wou ontvangen, ik mocht deze niet aangetekend opsturen of bezorgen aan het immo kantoor zoals eerst gevraagd door hem. Er blijkt met de nieuwe huurders reeds een geschil over een huisdier te zijn en dat was zijn reden om de sleutel bij te houden tot zijn retour.
Op 6 aug is dit dan opnieuw verplaatst door hem naar maandag 9 aug ter afwachting van het PV. Maar van de buren en fotos hiervan weten we dan dat hij op vrijdag daar de hele namiddag aanwezig was met zijn hond en vrouw. En op zondag namiddag 8 aug opnieuw aanwezig en heeft hij alles gaan poetsen van bijgebouw dat niet bij huurpand hoort. Ja met onze water aansluiting zonder meterstanden te noteren.
Hij was hier nadien ook niet eerlijk over als ik hem dit vroeg. Volgens sms van de buren was hij ook zondag weer geruime tijd binnen geweest en alle ramen en deuren gaan open doen.
Ik zelf heb pas op maandag 9 aug 12H27 een email ontvangen van PV van 4 aug waar geen van beide partijen mee aanwezig was.
Wij hebben elkaar gisteravond gezien en al heel snel bleek door versprekingen langs zijn kant dat hij samen met die persoon heel gedetailleerd alles had doorlopen zelf extra dingen had laten toevoegen. De woorden vakmannen en offertes vielen dan ook heel snel en ik moest op dat document tekenen voor de sleutels wat ik dus niet gedaan heb. Een document waar op staat dat de sleutels zijn afgegeven in veelvoud van op data van gisteren en dit op vraag van de verhuurder door zijn verlof is na 4h lang wel ondertekend door hem zodat hij daar toch geen misbruik van kan maken indien we ons niet vinden in eventueel verloop.
Nu moet ik langs mijn kant kijken wat ik moet aanvangen met dat PV en de duidelijk uitzinnige bedragen die mijn richting uit komen, als ik hem goed mag interpreteren wil hij veel zaken vernieuwen op onze kap.
Heb graag een beetje advies hierover mijn papa zegt dat wordt naar VG gaan want hij is oneerlijk. Graag jullie mening aub Vrg X

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 10 aug 2021 11:02

Is er een ingaande PB? Wie heeft die opgemaakt?
Heb je op papier of mail dat verhuurder niet aanwezig kon zijn einde maand juli wegens verlof?
Waarom heb je zelf de meterstanden vooraf niet doorgegeven aan de nutsmaatschappijen? Kan perfect via internet.
Verhuurder kan enkel de werkelijke schade aanrekenen, rekening houdende met de vestusteit.
Indien je geen akkoord kan bereiken, kan je altijd naar de VR stappen. Behoeft geen advocaat als je wat mondig bent

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 10 aug 2021 16:51

Verhuurder is binnengeweest voor de sleuteloverdracht …. Da s huisvredebreuk…. De getuigenissen van de buren zullen belangrijk zijn: “hij heeft alle schade veroorzaakt” …

Reclame

DelepineB
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 aug 2021 16:58

Heb papier getypt op data van 9 aug dat hij de sleutels heeft gekregen en dit op zijn aanvraag door zijn verlof. Begin nu te twijfelen of het allemaal klopt want hij had maar 4 sleutels waarvan wij 3 gegeven hebben en op vrijdag was hij er al binnen gegaan dus heeft duidelijk de sleutel van de expert terug gekregen. Heel triest allemaal maar wil de correcte stappen zetten ik moet op PV verweer geven maar hoe doe ik dit het beste?
thxxx voor jullie hulp.

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 16 aug 2021 22:08

Op de plaatsbeschrijving al vermelden dat deze is geweest voor de gezamenlijke plaatsbeschrijving en dat hij is binnen geweest zonder uw toestemming en niet in uw aanwezigheid.
Dat de sleuteloverdracht pas op de 9 de augustus kon gebeuren op zijn vraag.
Zorg dat u de getuigenissen van de buren op papier hebt.

KJ86
Berichten: 2663

#6 , 17 aug 2021 18:23

Verhuurder is binnengeweest voor de sleuteloverdracht …. Da s huisvredebreuk…. De getuigenissen van de buren zullen belangrijk zijn: “hij heeft alle schade veroorzaakt” …
Wat voor onzin is dat nu weer. Je kan geen huisvredebreuk plegen op een leegstaand pand. Politie gaat nog niet eens de buren ondervragen. Moet het parket dan ook die deskundige vervolgen voor huisvredebreuk? Meer uitleg graag?

Welke verhuurder gaat er nu in godsnaam schade aan zijn pand aanbrengen om het dan achteraf te proberen verhalen.

De schade is aangebracht door de huurder maar de verhuurder vraagt te veel, dat is het verhaal. De vrederechter zal de schadevergoeding wel inperken, niet meer of minder. Je moet niet onnozel staan doen op het vredegerecht door de verhuurder te beschuldigen dat die zijn eigen pand molesteert.

Terug naar “Huren”