huurhuis wordt verkocht

eniec
Topic Starter

huurhuis wordt verkocht

#1 , 08 feb 2009 15:28

hallo,
kan iemand mij helpen aub?
Ik heb een contract van 2 jaar in mijn huis en woon er nu een jaar.
Mijn huisbaas wil het verkopen omdat hij kosten zal hebben aan afvoer
en wil die niet betalen.
Daardoor heeft ie besloten om het te verkopen, zegt wanneer het verkocht is dat ik dan nog 6maand kan blijven.
Kan dit zomaar want in het huis hebben we een serieus probleem want het toilet komt langs putje uit in keuken wanneer het flink regent en soms stinkt het ondraagelijk.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 08 feb 2009 16:25

Nee, de nieuwe eigenaar moet ook die termijn van 2j. respekteren.

Als dit een vast kontrakt is van 2 jaar kan hij enkel met 6m. vooropzeg het kontrakt beeindigen, omdat indien hij dat niet doet, het een kontrakt van onbepaalde duur word, een zgz 3-9 kontrakt. Ik neem aan dat het kontrakt geregistreerd is, want in dat geval moet uw nieuwe huisbaas de bepalingen van het kontrakt gewoon overnemen. Laat uw huidige huisbaas per AS onmiddellijk weten dat U wenst dat de herstellingen dienen uitgevoerd te worden.

Ik zou hier niet te lang mee wachten en zo vlug mogellijk nr. de verederechter stappen indien aan uw AS geen gevolg word gegeven. Laat uw huidige huisbaas mondeling weten dat U een ev. nieuwe eigenaar van deze nodige herstellingen zal op de hoogte brengen. Als de woning verkocht word hebt U het volle recht die herstelling te verlangen van de nieuwe eigenaar en ev. ook nr., de vrederechter te stappen indien deze laatste ook zou weigeren de herstelling uit te voeren.

bosprocureur

#3 , 08 feb 2009 17:23

[quote="JohnD"]Nee, de nieuwe eigenaar moet ook die termijn van 2j. respekteren.

Als dit een vast kontrakt is van 2 jaar kan hij enkel met 6m. vooropzeg het kontrakt beeindigen, omdat indien hij dat niet doet, het een kontrakt van onbepaalde duur word, een zgz 3-9 kontrakt.

En waarom een "vooropzeg" van 6 maand ?

Reclame

JohnD

#4 , 08 feb 2009 17:55

En waarom een "vooropzeg" van 6 maand ?
Omdat het zonder vooropzeg automatisch een kontrakt van 9 jaar word. Een vast kontrakt van 2j moet ook opgezegd worden. Dat is 3m voor een niet geregistreerd kontrakt en 6m voor een geregistreerd kontrakt.

mick12301

#5 , 08 feb 2009 18:50

“Art.3...§6...Zij wordt beëindigd mits een van de partijen ten minste drie maanden voor het verstrijken van de in de overeenkomst bepaalde duur een opzegging betekent.”(Woninghuurwet 20 februari 1991)

Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen geregistreerd of niet.

JohnD

#6 , 08 feb 2009 20:19

Idd. 3m. ik verwarde met een 9j. kontrakt, waar dat verschil wel bestaat tussen geregistreerd of niet

Terug naar “Huren”