Intrek zonder sleuteloverdracht, meterstanden, plaatsbeschrijving. Risico?

LFF
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

Re: Intrek zonder sleuteloverdracht, meterstanden, plaatsbeschrijving. Risico?

#16 , 02 aug 2021 18:29

De vrouw van de eigenaar is langsgekomen om de situatie te bespreken. Ze zijn bereid om het contract aan te passen en de clausules van verven en gordijnen te verwijderen. Dit zou nu veranderen in afleveren zoals ik erin getrokken ben.

Ze zei ook dat het onnodig was om geld uit te geven aan de plaatsbeschrijving, dat ze alles morgen in detail in een plaatsbeschrijving willen noteren, met foto’s, door beide partijen getekend.

Is dat eventueel wél rechtsgeldig wanneer het ook door de eigenaar ondertekend wordt? Of toch geen risico nemen en laten doen door een expert?

Klein detail nog: mevrouw is geen vennoot in de BVBA, kan zij als echtgenote zulke beslissingen nemen en hiervoor tekenen of is dit weer een rode vlag?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#17 , 02 aug 2021 18:56

Nagekeken in kruispuntbank ondernemingen.
Kan ook als 'directeur' werken in de zaak en gemachtigd zijn om te tekenen.

LFF
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#18 , 02 aug 2021 19:28

Nagekeken in kruispuntbank ondernemingen.
Kan ook als 'directeur' werken in de zaak en gemachtigd zijn om te tekenen.
Ik had voor de aanvang van het contract alle publicaties in het staatsblad eens bekeken en ooit zat ze mee in het investeringsvehikel, maar is enkele jaren later ontslagen zonder opvolger. Ze hebben wel nog andere zaken, maar aangezien ik daar niet van huur is dat waarschijnlijk minder relevant.

Nu komt mevrouw wel zeer oprecht over en heb ik ook de uitgaande plaatsbeschrijving van de vorige huurders mogen zien, daarbij zijn de foto’s van ver getrokken en gaan ze er zeker niet met een vergrootglas over. Ze erkent dat het appartement gebruikssporen heeft en gaf me op alle vlakken gelijk. Morgen komen ze al langs met een loodgieter, dat is toch al een positief signaal.

Toch wil ik graag nog een stok achter de deur houden, dus als jullie van mening zijn dat een plaatsbeschrijving door ons beiden ondertekend toch nog vatbaar is voor discussie, laat ik woensdag de landmeter komen.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#19 , 02 aug 2021 19:48

Buiten de foto's toch best een klassieke PB laten opmaken. Met vermelding van merk verf en nummer. Kleuren op foto's zijn soms niet hetzelfde, en kreuken in gordijnen zijn niet altijd duidelijk zichtbaar.. Ik heb 30 jaar met PB te maken gehad; heb er duizenden door mijn handen zien gaan, en honderden zelf opgemaakt. Voorkeur gaat nog steeds naar een gedetailleerde PB eventueel aangevuld met enkel foto's.
Het is pas bij einde huur dat je de voordelen van een geschreven document (onder welke vorm dan ook) zal inzien.

bosprocureur
Berichten: 6857

#20 , 02 aug 2021 19:53

Mijn (beperkte) ervaring hiermee is wel dat een door beide partijen getekende plaatbeschrijving nog kan aangevochten worden, maar dan eerder in het voordeel van de huurder.

En dat zal dan wat afhangen van het humeur en de ingesteldheid van de vrederechter, vermoed ik.

Dus https://stad.gent/nl/burgerzaken/identi ... -historiek toch zoals Mava105 zegt, een klassieke PB laten opmaken (aanvulling van mij : bij voorkeur door een derde partij). En dan beiden ook voor akkoord ondertekenen, of de nodige opmerkingen bijplaatsen. Kost een centje, maar kan inderdaad veel ambras en ook kosten vermijden.

Terug naar “Huren”