De stad Gent, dienst inspectie, vraagt voor een huurcontract

Thomas Morus
Berichten: 5928
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

Re: De stad Gent, dienst inspectie, vraagt voor een huurcontract

#16 , 12 jul 2021 13:43

Geregistreerd contrract volstaat (ophalen via MyMinfin), alsook aantonen dat je eigenaar bent.
Al meermaals gedaan voor ingebrekestellingen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#17 , 12 jul 2021 14:06

Het is wel erg dat wanneer je als inwoner aan de stad (niet specifiek Gent) of gemeente iets vraagt je niets mag weten onder het mom van de privacy wetgeving. Ging vorige week een attest van woonst vragen om een ex-huurder in gebreke te stellen en krijg dat niet tenzij ikzelf het juiste wetsartikel kan geven waardoor zij dat zouden moeten verstrekken. Heb contract getoond maar was niet voldoende.
Artikel 1034 quarter van het gerechtelijk wetboek.

CycloLawyer
Topic Starter
Berichten: 67
Juridisch actief: Nee

#18 , 12 jul 2021 15:55

’aan een groep verhuurd’, toevallig oostblok bouwvakkers?
Klachten van de buren? Overbevolking? Te veel auto’s van de bouwvakkers in de straat?

Dan komen ze idd controlleren
neen, geen ´oostblok bouwvakkers´ en de land waarvan iemand komt zou toch geen verschil moeten maken.
Je moet nu ook niet gaan muggenziften hé.

de vraag of het "oostblok bouwvakkers" tussen aanhalingstekens betreft, vat al een beetje het probleem samen. En als TS zich vragen stel bij iets betreffende Gent, kan ie toch gewoon bellen naar Gentinfo, 09.2101010 ? En neen, dat is (nog) geen nummer van mij :)

Ik heb wel naar gentinfo een email gestuurd daarover, ze hebben niet geantwoord.

Reclame

bambipower
Berichten: 1034

#19 , 13 jul 2021 15:24

Ik bedoel het niet discriminerend...

Maar gebeurt veel, dat die ’groepjes’ bouwvakkers veel overlast veroorzaken voor de omgeving. Niks mis met die mensen op zich, maar ze worden gehuisvest op plaatsen die er niet geschikt voor zijn.

2 huizen van mij werd een 3app blok omgetoverd naar 10m² kamertjes... dit was het resultaat : https://ibb.co/M9KCQ3C achter de hoek stonden er nog. De meeste auto’s die ik van hun ooit geteld heb, was 24 tegelijk. Logisch dat de buurt daar onder kreunt...

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#20 , 13 jul 2021 16:34

Blijkbaar allemaal firmawagens

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#21 , 13 jul 2021 17:09

Ik raad u ten stelligste aan om volgend link eens grondig te lezen:

https://www.ibz.rrn.fgov.be/nl/bevolkin ... registers/

Waarom deze ambtenaar en zijn dienst tot in de grond afbreken? Hij doet ook maar zijn plicht. Heeft u er ook wel eens aan gedacht dat de gemeente moet weten wie er op haar grondgebied verblijft zeker in het kader van de huidige pandemie. Het is dan ook vaak voor hun eigen veiligheid.

Misschien moet deze ambtenaar het dossier maar overmaken aan de dienst arbeidsinspectie, dienst volksgezondheid, de fiscus?

Het is toch niet zo moeilijk om aan de terechte vraag van deze ambtenaar te voldoen.

Misschien dit topic ook naar praatcafé verkassen?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Huren”