huurwaarborg onkruid en hoge haag

pafke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

huurwaarborg onkruid en hoge haag

#1 , 09 jul 2021 17:21

Mijn dochter haar voormalige verhuurder weigert een deel van de huurwaarborg terug te betalen met als reden er staat veel onkruid in het gras,de haag is niet gesnoeid en het was niet proper genoeg gekuist namelijk nog een paar vetvlekjes in de keuken en badkamer. daarvoor eist hij 1000 € voor de werkzaamheden die hij zelf uitvoerde met als argumentatie ik heb mij een haagschaar moeten kopen en heb er 3 dagen van mijn tijd moeten insteken.
Kan dit zomaar ? Er was een plaatsbeschrijving voor intrede (huis was nieuwbouw) en bij uittrede door een onafhankelijke imo die deze kleine opmerkingen noteerde.
Wat zijn haar kansen bij een eventuele rechtszaak en hoe of wat is de procedure bij deze

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lukasi
Berichten: 1145

#2 , 09 jul 2021 19:22

was er bij de ingaande beschrijving een opsomming gebeurt van de (on)kruiden in de gazon?
Meer nog , als wij dit moeten determineren moeten we vastleggen waar en hoe we de metingen hebben uitgevoerd en meestal is dit met random kaders te leggen en vast te leggen met coordinaten op het gazon en daar een minutieuze telling te doen van het aantal soorten ( en benoemen ) en hun aantal.
Net zo voor de haag. Een haag van 5 jaar oud en regelmatig gesnoeid is niet hetzelfde als een haag van 10 jaar oud, dat groeit.
Hagen kunnen ook niet zomaar willekeurig gesnoeid worden.Beukenhaag kort terugsnoeien tot de stam in de zomer leidt tot afsterven bv.

Ik zou toch enig bezwaar maken tegen deze gedachtengang van immo en eigenaar.

Reclame

Terug naar “Huren”