Wanneer opzeg.

lucas123
Topic Starter
Berichten: 483

Wanneer opzeg.

#1 , 22 jun 2021 23:23

Ik verhuur met een huurcontract, waarvan de huur is ingegaan op 1 mei 2013.
Gewoon "9-jarig contract"...
Wanneer kan ik de huur daarvan opzeggen als verhuurder.
Ik dacht dat dit in augustus, september of oktober 2021 kon. klopt dit ?
Ik heb graag zekerheid daar dit heel belangrijk is door een totaal ontwrichte relatie met de huurder.
En is dit dan zonder kosten voor de verhuurder ?
En zijn er vormvereisten ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 22 jun 2021 23:32

Aan het einde van een driejarige huurperiode kunt u als verhuurder ook zonder een motief het huurcontract opzeggen, mits betaling van een schadevergoeding van 9 maanden huur (bij opzeg aan het eind van het 3de jaar) of van 6 maanden huur (bij opzeg aan het eind van het 6de jaar). Vanaf de derde driejarige periode is er geen schadevergoeding meer te betalen.

Steeds met een termijn van zes maanden die begint op de 1ste van de maand na de opzegging.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

lucas123
Topic Starter
Berichten: 483

#3 , 23 jun 2021 09:19

En mag ik NU ook de opzegbrief versturen, met daarin vermeld dat de opzeg start vanaf 1/11/2021.
Ik wil op die manier forceren dat de huurder NU zelf al op zoek gaat naar een nieuwe woning en zo vroeg mogelijk een tegen opzeg doet.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6858

#4 , 23 jun 2021 10:50

Inderdaad , en vermeld liefst in uw opzegbrief dat een vroegere opzeg kan overwogen worden :)

lucas123
Topic Starter
Berichten: 483

#5 , 26 jun 2021 12:15

Ik heb in mijn opzegbrief geen verwijzing gezet naar art.'s uit het wetboek, omdat ik niet zeker was opdat diegene die in voorbeeldbrieven van het internet staan nog wel geldig zijn. Is dat een probleem ?

PS En alvast dank aan iedereen die op mijn vraag antwoorde !

Terug naar “Huren”